Simulatorul, care imita un Boeing 737, este folosit in prezent atat de piliotii si stewardesele Malev, dar si de alte companii aeriene precum Carpatair, Wizz Air sau Air Moldova. “Anual, pilotii si stewardesele trebuie sa revina la simulator pentru a-si putea continua activitatea”, povesteste Kulcsan Geze, nascut in Romania, care colaboreaza cu compania Malev pentru orele de antrenament.

Echipamentele si indicatorii simulatorului imita perfect conditiile dintr-o aeronava Boeing 737NG, de la zgomotele din timpul zborului, pana la conditiile meteo. “Simulatorul poate genera circa 300 de situatii diferite care se pot intampla in timpul zborului si toate tipurile de vreme”, explica reprezetantul Malev.

O ora de simulator costa, potrivit acestuia, circa 40 de euro. “De curand au venit sa se antreneze aici stewardesele companiei romanesti Carpatair cu care colaboram in mod frecvent”, mai spune acesta.

O sedinta completa de antrenament dureaza circa sapte ore dintre care doua sunt dedicate pregatirii teoretice, patru zborului pe simulator si una pentru analizarea rezultatelor.

Femei pilot la Malev


Pe cele 22 de aeronave cu care Mlev opereaza in prezent 55 de destinatii in 32 de tari, zboara patru femei pilot. “Femeile sunt niste piloti foaerte buni. Chiar fiica mea este una dintre cele patru femei care piloteaza avioanele Malev”, povesteste unul dintre cei mai experimentati piloti ai Malev, care se ocupa si de orele de simulator.

In prezent flota Malev este compusa din sase aeronave Boeing 737 – 600 NG, sapte aeronave Boeing 737 – 700 NG, cinci Boeing-uri 737 – 800 NG si patru aeronave Dash 8 Q 400.