Proprietarii hotelului Howard Johnson Grand Plaza din Bucuresti vor dezvolta, in urmatorii zece ani, o retea de 30 de hoteluri, valoarea totala a proiectelor ridicandu-se la aproximativ 180 milioane euro. Grupul de investitori, condus de Gabriel Popoviciu si Radu Dimofte, mai detine, in afara de fostul hotel Dorobanti, si hotelurile Best Western Parc si Turist. Ei au obtinut de la Cendat dreptul de franciza, sub marcile lantului, hoteluri din Romania, Bulgaria si Moldova.

Marca Howard Johnson este folosita in ba-za unui contract de master franciza. Cam 90% dintre noile hoteluri vor fi amplasate in provincie. Din numarul total de unitati, 35% vor apartine proprietarilor Howard Johnson, restul urmand sa fie operate de alti investitori, in regim de franciza. Noile hoteluri vor primi diverse nume internationale, functie de stele.

Marca Cendant permite deschiderea de hoteluri de la una la cinci stele, ceea ce le face accesibile unei game largi de investitori. Brandul Ramada va fi oferit hotelului Turist din Bucuresti, dupa modernizarea care va fi finalizata in 2007. O alta marca ce va fi dezvoltata in Romania va fi Ramada Encore, primul hotel din acest brand urmand sa fie deschis peste doi ani, in Bucuresti, in cadrul proiectului imobiliar Baneasa.

Howard Johnson Grand Plaza, fost Dorobanti, va avea venituri de 12 milioane euro, in acest an mizand anul viitor pe o crestere de 12%. Hotelul a fost inaugurat la inceputul anului 2004, dupa o investitie de circa 30 milioane euro, derulata pe o perioada de patru ani. Grupul Cendant este cel mai mare francizor mondial din domeniul turistic, care grupeaza peste 6.400 de hoteluri. Marcile grupului sunt Howard Johnson, Days Inn, Travelodge, Ramada, Knights Inn, Super 8 Motel, Wingate Inn, Wihdham.

Cendant a oferit in Romania franciza pentru hotelul Majestic, hotel de patru stele, detinut de grupul turc Ener Holding.

Se pregatesc investitii noi

Planurile de investitii ale Continental Hotels pentru perioada 2006-2007 prevad modernizarea sau construirea a cinci hoteluri, proiectul vizand atat renovarea unor unitati mai vechi, cat si extinderea lantului prin achizitii si constructii. Compania va aloca 54 milioane euro pentru zece noi hoteluri, sub marcile Ibis si Continental.

Lantul Continental, alcatuit din 14 hoteluri, a incheiat, in vara trecuta, un parteneriat cu grupul francez Accor, proprietarul marcilor Ibis, Novotel si Sofitel, prin care cele doua companii vor crea o retea de unitati de cazare in toate marile orase din Romania.

In cursul acestui an, compania a vandut hotelul pe care il detinea in Cluj-Napoca si a deschis doua unitati noi, la Constanta si Bucuresti, operate sub marca Ibis a lantului francez Accor. Pentru acest an, compania estimeaza o cifra de afaceri de 23 milioane de euro.

Reteaua Golden Tulip include patru hoteluri din Bucuresti, unul de patru stele, situat pe Calea Victoriei, si unul de trei stele, operat sub brandul Tulip Inn, amplasat in zona Nerva Traian.

In zona aeroportului Otopeni, hotelul Sky Gate opereaza sub numele de Golden Tulip. Reteaua hoteliera Golden Tulip a finalizat si procesul de afiliere a celei de-a patra unitati francizate din Bucuresti, Golden Tulip Times, hotel clasificat la patru stele si care a necesitat o investitie de circa sase milioane de euro. Hotelul Times a fost deschis in luna iunie, fiind situat pe Bulevardul Decebal.

Compania Golden Tulip negociaza. in prezent. cu mai multe proprietati hoteliere din Romania, printre zonele vizate numaran- du-se Valea Prahovei, Cluj, Satu Mare si litoralul. Compania olandeza Golden Tulip este o firma privata de franciza care include 251 de hoteluri in 37 de tari, majoritatea unitatilor fiind situate in centre urbane din Europa, Orientul Mijlociu si Africa. Cele doua marci ale grupului sunt Golden Tulip, pentru unitatile de patru si cinci stele, respectiv Tulip Inn, pentru cele de trei stele.

Presedintele firmei de consultanta Peacock Hotels, Paul Marasoiu, apreciaza ca interesul investitorilor de pe piata hoteliera se indreapta spre hotelurile de trei, patru sau cinci stele.

„Piata investitiilor hoteliere urmeaza un trend ascendent vizibil. Valoarea investitiilor hoteliere pe piata romaneasca a crescut cu cateva procente in acest an“, a apreciat oficialul Peacock Hotels.