"Compania ungara Wizz Air ne-a inaintat o solicitare la care am raspuns favorabil si vor incepe cel mai probabil sa zboare la inceputul anului 2006, desi initial doreau sa inceapa din decembrie 2005", a declarat pentru Rompres Dan Andrei, directorul Directiei de Aviatie Civila din Ministerul Transporturilor.

Compania maghiara si-a anuntat intentia de a efectua curse de la Budapesta la Targu Mures si de la Budapesta la Bucuresti. Aprobarea cursei se face in baza acordurilor aeriene intre state (Open Sky Agreement). Wizz Air a lansat, in vara acestui an, curse catre Atena, Barcelona, Londra, Paris, Praga si Roma si realizeaza si zboruri spre Polonia. Aceasta isi propune sa transporte circa un milion de pasageri pe an, adica jumatate din numarul de pasageri care folosesc serviciile companiei nationale ungare de transport aerian, Malev.

Recent, Wizz Air si-a majorat capitalul cu sapte milioane euro, printr-o injectie de capital provenind de la investitori privati si intentioneaza sa faca o alta infuzie de capital de 40 milioane euro.

Wizz Air detine sase noi avioane Airbus A320, cu 180 de locuri, si intentioneaza sa-si mareasca anual flota cu 10 noi avioane. Compania slovaca SkyEurope Airlines a trimis si ea o solicitare catre Ministerul Transporturilor, anuntandu-si intentia de a efectua zboruri de la Bratislava la Bucuresti si la Sofia. Initial, oficialii acestei companii anuntasera ca vor incepe aceste curse in decembrie 2005. SkyEurope Airlines a fost infiintata in 2001 si in prezent opereaza o retea de 28 de destinatii in 16 tari europene, de la bazele sale din Bratislava, Budapesta, Varsovia si Cracovia.

Citeste si:

Aceasta a lansat recent o comanda constructorului american Boeing pentru un numar de 32 de noi avioane Boeing 737, a carei valoare se ridica la 1,76 miliarde dolari. "Piata suporta, este in dezvoltare si, datorita cresterii accesibilitatii populatiei din Romania, vom vedea mai multi operatori low-cost care vor veni la noi", a mai spus Dan Andrei. Acesta a mentionat ca autoritatile dau toate aprobarile necesare, insa companiile trebuie sa trimita programul exact, respectiv frecventa zborurilor si orarul.

"De verificarea tehnica a acestor avioane se ocupa autoritatile civile din statul unde sunt inmatriculate avioanele respective", a precizat directorul Aviatiei Civile din Ministerul Transporturilor.

Printre cele mai importante companii cu tarife reduse la biletele de avion care opereaza in Europa se numara EasyJet, din Marea Britanie, Ryanair din Irlanda, Virgin Express, din Belgia, Wizzair, din Ungaria, care opereaza zboruri in principal in Europa Centrala, operatorul slovac SkyEurope si Starling Airlines din Danemarca. Analistii spun ca una dintre cele mai mari probleme de pe aceasta piata este data de concurenta crescuta. In Europa sunt prezente aproximativ 50 de companii aeriene low-cost, urmand ca, pe viitor, sa apara si altele.