Operatorul low – cost Wizz Air a transportat 1,4 milioane de pasageri in primele 8 luni ale anului, in crestere cu 33% fata de perioada similara a anului precedent.
In aceeasi perioada, linia maghiara cu tarife scazute a inregistrat un grad mediu de ocupare de 84%. “La sfarsitul lui august aveam o cota de piata –calculata dupa criteriul capacitatii de zbor – de 49%. La aceeasi data principalul nostru competitor Blue Air avea o cota de piata de 41%”, a declarat Gyorgy Abran (foto), director comercial Wizz Air.

Potrivit datelor furnizate de Wizz Air, pe locul trei pe piata low-cost locala se aflau, la finele lui august, britanicii de la easyJet (cota de piata de 3,5%), urmati de Germanwings si Vueling cu cate 2%.

In 2010, Wizz Air si-a continuat strategia de extindere pe piata locala prin alocarea celei de-a treia aeronave bazei din Cluj-Napoca, precum si o a patra aeronava pentru baza din Bucuresti. “In prezent, Wizz Air are alocate 8 aeronave pietei din Romania, fata de 6 cate avea anul trecut”, a mai spus oficialul Wizz Air.

In aceasta vara, operatorul cu tarife scazute a introdus 12 noi rute in relatia cu Romania, din Bucuresti catre Torino, Dusseldorf, Zaragoza, Pisa, din Cluj-Napoca spre Torino, Dusseldorf, Zaragoza, Pisa, Palma de Mallorca si Alicante si din Timisoara catre Madrid si Bologna, ajungand la un numar total de 44 de rute. “In acest an ne-am planuit sa transportam circa 2 milioane de pasageri din si catre Romania”, sustine Abran care adauga ca din cei 1.300 de anagajati ai companiei, circa 290 lucreaza pe plan local.

La nivel global, Wizz Air a transportat 9,2 milioane de pasageri in ultimele 12 luni, detinand 12 baze operationale in 6 tari din Europa Centrala si de Est. Operatorul maghiar opereaza 194 de rute in 21 de tari si are o flota de 34 de aeronave Airbus A320.

Piata low-cost locala la sfarsitul lunii august




Sursa: Wizz Air
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri