Contractul, impartit in doua loturi, prevede proiectarea si executia autostrazii Nadlac - Arad si a drumului de legatura.

Primul lot vizeaza constructia a 22,2 kilometri, iar cel de-al doilea implica realizarea a 16,6 kilometri.

Durata contractului este de patru ani si jumatate de la data atribuirii.

Proiectul va fi finantat de Uniunea Europeana prin Fonduri de Coeziune (85%) si de Guvern (15%).

Media cifrei de afaceri a ofertantului, in domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier, trebuie sa fie de peste 480 milioane lei (lotul 1) si mai mare de 500 milioane lei (lotul 2), in intervalul 2007-2009.

Contractul va fi adjudecat prin licitatie deschisa, criteriile de atribuire fiind pretul ofertei (30%) si propunerea tehnica (70%).

Proiectul face parte din coridorul IV Paneuropean, care incepe in Germania la Nurenberg si se continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta si continuandu-se pana la Istanbul.

Citeste si:

In Romania a fost finalizat tronsonul Bucuresti-Cernavoda si se afla in diferite stadii de executie sectorele Arad-Timisoara si Cernavoda-Constanta, centura Sibiu si Constanta.

Potrivit reprezentantilor Ministerului Transporturilor, costul pentru constructia autostrazilor din Romania de pe Coridorul IVse ridica la 8,588 miliarde de euro, care include lucrarile deja realizate, cele in curs de executie, precum si proiectele viitoare pana in 2020.

Daniela Draghia, director general adjunct proiecte cu finantare externa in cadrul CNADNR, a anuntat la finele lunii noiembrie ca urmeaza sa fie lansate patru proceduri de licitatie pentru adjudecarea contractelor de proiectare si executie ale tronsoanelor Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu.

Premierul Emil Boc a afirmat la inceputul lunii noiembrie ca in guvernarea sa au fost finalizati 68 kilometri de autostrada.

In prezent, Romania are 314 km de autostrada, respectiv Campia Turzii-Gilau (52 km), Bucuresti-Pitesti (111 km) si Bucuresti-Cernavoda (151 km). In constructie sunt 243 km, acestia urmand sa fie finalizati in 2011 si 2012, valoarea totala fiind de 2,5 miliarde euro, potrivit datelor Ministerului Transporturilor.