Toti cei trei concurenti – Okazii.ro, Mercador.ro si Tocmai.ro genereaza cea mai mare pondere din trafic din motoarele de cautare, dar o pondere importanta provine si de la referrals – site-uri care fac trimitere, prin link-uri, catre ele.

Conform statisticilor Similarweb.com, Mercador.ro atrage cel mai mult trafic din referrals, circa 16% in ultimele trei luni, urmat de Tocmai.ro, 15,8% si Okazii.ro – 11,1%. Interesant este ca al doilea referral in cazul Mercador.ro, ca volum de trafic atras pe site, este chiar concurentul principal, Tocmai.ro. Pe de alta parte, de pe Mercador.ro, cei mai multi utilizatori se duc pe Tocmai.ro.

Se creaza astfel “un cerc” intre cele doua platforme, fiecare trimitand catre cealalta trafic, probabil datorita asocierii de “platforme similare de anunturi” in mintea internautilor romani.

Okazii.ro, de cealalta parte, atrage cel mai mult trafic din referrals de pe GSP.ro.

Okazii.ro, cel mai probabil datorita vechimii brandului, atrage cel mai mult trafic in mod direct – 54%, mult peste cei doi concurenti care atrag circa 40% din trafic direct.

Batalia link-urilor

Pentru ca un site sa aiba o vizibilitate/prioritate cat mai mare in motoarele de cautare, este important, printre altele, ca multe domenii (valoroase) sa ofere link-uri catre ele. De aceea, pentru SEO (Search Engine Optimisation) trebuie urmarit ce site de anunturi atrage cele mai multe link-uri si de la cate domenii.

Citeste si:

Asa cum era de asteptat, tot datorita vechimii in piata, Okazii.ro atrage cele mai multe link-uri de la cele mai multe domenii – insa distanta nu este atat de mare precum te-ai putea astepta. Astfel, Okazii.ro are link-uri catre domeniul sau din partea a 3.660 de domenii, conform datelor MajesticSeo.com, in timp ce Mercador.ro se situeaza pe locul doi, cu 2.960 de domenii care “trimit” catre site si Tocmai.ro, cu 1.405 domenii.

Timpul petrecut pe site-uri

Un alt element interesant de urmarit este timpul petrecut de utilizatori pe platforme. Acesta poate arata mai multe lucruri, printre care usurinta cu care internautii gasesc ceea ce cauta/usurinta de navigare dar si numarul de anunturi.

In luna martie, conform SimilarWeb.com, cel mai mult timp au petrecut cei ce au vizitat Mercador.ro – in medie, 12:02 minute. Numarul de vizite a fost de circa 12.8 milioane, acestia vizitand 16,9 pagini.

In cazul Okazii.ro, timpul mediu petrecut de utilizatori pe platforma a fost in martie de 6:58 minute, jumatate fata de Mercador, iar numarul de vizite a fost de 6,3 milioane – tot la jumatate fata de Mercador. Numarul de pagini vizitate de acestia a fost de 7,5.

Tocmai.ro a atras 13,8 milioane de utilizatori, timpul mediu petrecut pe site fiind de 11:40 minute. Ei au vizitat cele mai multe pagini dintre cele trei site-uri – o medie de 21,17.

Facebook

Pe Facebook nu conteaza atat numarul de like-uri cat persoanele care chiar interactioneaza cu brandul – “people talking about this”.

In cazul Mercador.ro, din cele circa 267.000 de like-uri pe pagina, 9.000 vorbesc despre brand. Okazii.ro are 205.000 like-uri si 1.400 de persoane vorbesc despre brand in timp ce Tocmai.ro are cel mai mare numar de like-uri (460.000) si circa 5.150 interactioneaza cu brandul pe Facebook.

Toate cele trei branduri posteaza frecvent pe reteaua sociala americana. Este foarte posibil ca aceasta sa piarda continuu din importanta in viitor, avand in vedere ca doar 1-2% dintre postari ajung, in mod organic, catre persoanele care au dat like-uri.

"Se ingroapa" Facebook? Doar 1-2% dintre postarile companiilor vor mai fi vizibile organic

"Se ingroapa" Facebook? Doar 1-2% dintre postarile companiilor vor...

Sursa foto: Muschetar, via Shutterstock