“Estimam ca piata materialelor de constructii in online va creste cu pana la 20% in 2014. Ne bazam in principal pe cresterea comertului online indiferent de sector dar si pe dezvoltatarea platformelor online. O contributie semnificativa o au si investitiile companiilor pentru imbunatatirea platformelor de ecommerce. Viteza de conectare si navigare, aplicatiile de tracking si tehnologiile procesatorilor de plata, toate inseamna facilitarea accesului utilizatorului la produs. Odata simplificat procesul de achizitie vor fi atrasi catre cumparaturile online tot mai multi clienti”, a declarat pentru wall-street.ro - Oliviu Vasilescu, IT manager in cadrul grupului Menatwork.

Intrebati la ce valoare se ridica piata de profil, reprezentantii Menatwork nu au oferit detalii, insa apreciaza ca o estimare grosiera ar fi de aproximativ 1% din total pietei de materiale de constructii, evaluata la peste 3 miliarde de euro.

Investitii de 200.000 de euro in dezvoltarea platformei de comert online

eMenatwork.ro, magazinul online detinut de catre grupul de firme Menatwork, a investit 200.000 de euro in dezvoltarea platformei de comert electronic, dupa ce, in urma cu trei ani de zile compania investea 300.000 de euro in proiectul dedicat eCommerce-ului.

Compania si-a bugetat pentru 2014 afaceri in crestere cu 50% si investitii de peste 200.000 de euro. Cresterea estimata se bazeaza pe experienta celor trei ani de activitate, pe tendinta de crestere a comertului online, dar si pe planurile de dezvoltare ale companiei pentru anul in curs.

“Afacerile companiei in primul trimestru al acestui an echivaleaza cu cele din primul semestru al anului trecut. Acest aspect impreuna cu experienta acumulata in cei trei ani si strategia de dezvoltare si investitii pentru anul in curs, reprezinta principalii factori care vor genera anul acesta o crestere a afacerilor eMenatwork de aproximativ 50%”, a adaugat Oliviu Vasilescu.

Investitiile companiei pentru 2014 vizeaza dezvoltarea platformei online, din punct de vedere tehnic, logistic si comercial. “Pana la sfarsitul anului vom lansa versiunea 3.0, ce va avea ca puncte principale, integrarea aplicatiei ecommerce cu ERP-ul companiei, dezvoltarea aplicatiilor de livrare si tracking si poate cel mai important: imbunatatirea sistemului de ofertare. Cu siguranta vom investi si in componenta logistica a businessului, extinzand propriul parc auto”, precizeaza Oliviu Vasilescu.

Strategia de dezvoltare de parteneriate strategice cu furnizorii importanti ai bransei continua si anul acesta, tintind adaugarea de minim 10 noi game de produse. Pe langa extinderea portofoliului de produse, compania vizeaza si dezvoltarea serviciilor de montaj si punerea in opera a produselor vandute.

Citeste si:

“Primim constant de la clienti cereri pentru punerea in opera a produselor achizitionate online. In acest sens, avem in vedere crearea de parteneriate cu echipe specializate de montaj si instalare. Continuam sa punem accent pe imbunatatirea accesului la o gama larga de materiale pentru constructii si solutii pentru amenajari, pe calitatea si corectitudinea informatiilor si a serviciilor de consultanta tehnica si comerciala, precum si pe transparenta activitatii noastre”, a mentionat Oliviu Vasilescu.

In topul celor mai vandute produse si solutii pentru constructii se afla categoria produselor ceramice: faianta, gresie, caramida aparenta, mozaic. Pe locul secund se claseaza gardurile si sistemele de imprejmuire. Si lista continua cu plafoanele din fibra minerala si metalice, respectiv produsele pentru agricultura, in special spalierii metalici de palisare a vitei de vie.

“A fost o surpriza sa constatam ca printre cele mai vandute produse online nu sunt articolele individuale, precum: corpurile de iluminat, obiectele sanitare, echipamentele ventilatie, asa cum ne asteptam initial, ci produsele „sistem”, precum: sistemele de plafoane, sistemele de garduri, sistemele de palisaj viticol”, a declarat Oliviu Vasilescu.

Potrivit acestuia clientii care cumpara online materiale de constructii sunt in proportie de 50 % persoane fizice, iar restul de 50 de procente sunt constructorii. “Acestia aleg sa cumpere online pentru ca vor acces rapid la produse si informatii, iar timpul nu le permite deplasarea in magazine si showroom-uri. In cazul comenzilor realizate de persoanele fizice, valoarea medie a cosului de cumparaturi este de aproximativ 1.000 lei. Daca vorbim de constructori valoarea cosului creste si se ridica la o medie de 2.500 lei”.

Conform datelor companiei, din totalul afacerilor grupului de firme Menatwork in Romania, care s-au ridicat anul trecut la 44 de milioane de euro, aproximativ 1,2% a fost reprezentat de vanzarile online.

Principalii concurenti ai eMenatwork pe plan local sunt Depozit-Online.ro sau retelele de bricolaj care ofera servicii de vanzari pe Internet.