In urma unui survey realizat de Wall-Street in randul magazinelor online prezente la masa rotunda a reiesit ca magazinele online considera ca in colaborarea cu firmele de curierat elementele cu cea mai mare importanta sunt livrarea rapida, informarea clientului cu privire la ora si data cand se va face livrarea, integritatea coletului si acoperirea nationala. Aceste criterii au fost selectate de 85% din respondenti. In perioada Black Friday livrarea in termen este principala asteptare a magazinelor online de la curieri.

In ceea ce priveste serviciile noi de care ar dori sa beneficieze magazinele online, POS-ul la livrare, livrarea duminica, ridicarea produselor dupa ora 20:00 si livrarea si ridicarea din centrele companiei de curierat sunt principalele noutati pe care si le-ar dori jucatorii din eCommerce.

La capitolul nemultumiri se numara comportamentul curierilor pe teren si intarzierile la ridicare si livrare. De asemenea, majoritatea respondentilor spun ca primesc saptamana feedback negativ din partea clientilor legat de curier.

Pe de alta parte, compania de curierat DPD atrage atentia ca si curierii se confrunta cu probleme, cum ar fi introducerea gresita a adresei de livrare. Astfel in ceea ce priveste viteza si succesul livrarii, Lucian Aldescu, CEO DPD, atrage atentia asupra faptului ca multe din colete sunt afectate de faptul ca adresa este introdusa gresit, mai ales in contextul in care site-urile din Romania nu solicita introducerea codului postal. Aceasta problema afecteaza peste 30% din colete, spune Aldescu.

Citeste si:

Pe de alta parte, magazinele online prezente spun ca aceasta problema va ramane in curtea curierului, mai ales in conditiile in care clientul nu doreste sa aiba pasi suplimentari de efectuat. Mihai Patrascu, CEO EvoMag, spune ca o solutie ar putea fi ca magazinul online sa primeasca feedback de la curier daca adresa este gresita pentru a putea fi corectata. De asemenea, softurile de reconciliere ar putea fi o solutie pentru aceasta problema.

In cadrul evenimentului s-a discutat si despre introducerea POS-ul mobil, unul din cele mai asteptate proiecte la care se lucreaza in piata. Comportamentul curierului este o alta problema taioasa care a fost dezbatuta in cadrul mesei rotunde. Multe din magazinele online avand feedback negativ frecvent din acest motiv.

Potrivit datelor prezentate de DPD Romania, pe plan local valoarea medie a cumparaturilor online se ridica la 400 euro pe an/cumparator la final de 2014. In medie un cumparator face 8 achizitii online anual, iar cele mai importante segmente sunt IT/electronice, fashion si home&deco. Prin comparatie, in Europa valoarea medie a cumparaturilor este de aproape 900 euro pe an.

Principalele motive de abandon a cosului de cumparaturi in Romania sunt costul prea mare de livrare, pretul produsului si procesul de finalizare al comenzii ( formular prea lung sau complicat), spune Lucian Aldescu, CEO DPD.