Seful DPD Romania, Lucian Aldescu, subliniaza ca cele cateva sute de magazine online partenere ale companiei de curierat organizeaza Black Friday anul acesta, fara exceptie. „Nu cred sa mai fie jucator din comertul online care sa nu participe anul acesta – noi ne-am dublat spatiile de stocare, am discutat inca din vara cu partenerii pentru a putea livra in 24 de ore. Avem nevoie si de ei, lucram umar la umar”, spune Aldescu, in emisiunea WALL-STREET 360.

Totodata, compania va suplimenta numarul masinilor cu 40%, DPD avand in prezent peste 500 de masini. Fara indoiala miscari similare vor face si concurentii DPD, jucatori precum Fancourier sau SameDay Courier.

Unele dintre magazinele participante, precum F64.ro, de exemplu, au anuntat deja Black Friday, indirect, prin campanii premergatoare – Black Friday Pro, dedicata fotografilor profesionisti. „Black Friday Pro se afla deja la a treia editie, iar anul trecut s-a bucurat de un real succes in randul fotografilor profesionisti, cu vanzari totale de peste 1,5 milioane de euro. Anul acesta, magazinul estimeaza o crestere a vanzarilor cu 30% si cel mai scump produs din oferta, care va fi disponibil la pret redus, va costa peste 25.000 de lei”.

O strategie similara au si jucatori traditionali, precum Media Galaxy, de exemplu, care a anuntat tot o promotie „neagra”, de data aceasta insa pe romaneste – "Negru pe Alb”, in cadrul careia ofera reduceri la 1.000 de produse din toate categoriile, atat in reteaua de magazine fizice cat si online pe Mediagalaxy.ro.

Ce magazine sunt „de urmarit” in urmatoarea perioada

Pe langa cele numite mai sus, urmatoarele magazine vor oferi, fara indoiala, reduceri consistente in perioada Black Friday. Mai jos, o lista (in curs de completare) cu numele lor.

eMag.ro in mod sigur va introduce si anul acesta, pe langa gamele de produse obisnuite, cel putin una-doua surprize pentru clienti. Totodata, avand in vedere focusul companiei pe mobile, este posibil sa introduca oferte speciale prin aplicatia iOS si Android.

Citeste si:

Alti jucatori online care in mod sigur vor organiza Black Friday, si pe care ii puteti pune in bookmark sunt Cel.ro (electroIT, in special), Evomag.ro (electroIT), FashionDays.ro (fashion – de urmarit, dupa fuziunea cu eMag – n.r.), PCGarage.ro (in special componente electroIT), Elefant.ro, Libris.ro sau Okian.ro (specializare carti), QuickMobile.ro (in special smartphone-uri), Vivre.ro, IKEA, Mobexpert, (mobila si decoratiuni interioare – de urmarit IKEA care si-a dezvoltat segmentul de online – n.r.).

Pe langa acestea, sunt de urmarit si miscarile unor jucatori traditionali care au intrat insa din ce in ce mai puternic omnichannel, precum Altex, Flanco, Diverta. Domo.ro are probleme majore, desfiintand in ultimele luni doua companii din cauza unui proces cu Samsung, ramane de vazut ce si cum va alege sa organizeze Black Friday 2015.

Tot omnichannel sunt si business-uri precum H&M, Zara, Miniprix, TinaR, Zara, Bershka, Mango, Leonardo, Stradivarius, Bata, Ecco Shoes, Bigotti, Musette, Jolidon, Stefanel sau Office Shoes (fashion), Daedeman si Arabesque (constructii).

Va fi interesant de urmarit (si vom reveni cu amanunte pe masura ce ele vor fi disponibile) DACA si ce fel de reduceri vor avea supermarket-uri si hipermarket-uri precum Carrefour, Mega Image, Metro, Selgros (mai ales ca acestea au operatiuni online), dar si cele care inca nu au facut pasul spre online. Ar fi o noutate care s-ar putea implini acest an – paine, masline, detergent si ulei la jumatate de pret, de exemplu, „in limita stocurilor disponibile”, de Black Friday. Nu ne-ar mira ca eMag sau Carrefour-Online.ro sa incerce astfel sa isi creasca baza de clienti si sa obisnuiasca romanii cu achizitii de alimente online.

Tu ce (fel de) magazine vei urmari de Black Friday? Cum ai dori sa aiba loc editia de anul acesta si ce diferente fata de anul trecut? Te incurajam sa comentezi.

Sursa foto: Shutterstock: ecommerce