In prezent, oferta de magazine listate in marketplace cuprinde 350 de branduri de la care sunt disponibile aproximativ 25.000 de produse. Pana la finalul anului, FashionUP tinteste sa puna la dispozitia clientilor peste 50.000 de produse de la unele dintre cele mai cerute si cautate marci. De asemenea, creatorii si furnizorii locali sunt invitati sa se alature platformei, beneficiind de o serie de avantaje.

In acest moment, produsele din gama de incaltaminte sunt cele mai populare in cifre de vanzari, de la pantofi cu toc la cei sport, oferta punand la dispozitia clientilor modele de la branduri romanesti si internationale. Important pentru client este intotdeauna raportul foarte bun intre calitate si pret.

Calitatea produselor listate este si cel mai important criteriu pe care un furnizor trebuie sa il indeplineasca pentru a fi partener in marketplace. Apoi, timpul de livrare trebuie sa fie cat mai mic. In ceea ce priveste beneficiile, fiecare funizor nou listat primeste un buget considerabil pentru promovare si are parte de o campanie de lansare pe FashionUP, prin care este promovat pe toate canalele magazinului. In functie de evolutia vanzarilor, beneficiaza de promovare constanta sau este periodic promovat.

Cum functioneaza marketplace-ul FashionUP

„Un marketplace online traditional este doar o vitrina pentru furnizori, acestia fiind responsabili de tot procesul logistic, de la preluarea comenzilor si customer service, la facturare, packaging si livrare. Astfel, un marketplace acopera doar o mica parte din lantul de distributie, iar principalele dezavantaje sunt date de imposibilitatea asigurarii unui control unitar al calitatii produselor si serviciilor oferite clientilor, acestea cazand in sarcina furnizorilor.

De asemenea, in cazul comenzilor de la doi furnizori diferiti, clientul va plati doua taxe de livrare si va receptiona doua colete, cel mai probabil, la intervale de timp diferite. FashionUP propune un model nou de marketplace prin care le ofera furnizorilor oportunitatea de a-si prezenta produsele in site automat sau manual“, a explicat Alin Stanciu, director si fondator FashionUP.

Citeste si:

In cazul acestei platforme cu pozitionare noua, fiecare fiecare furnizor are cont de acces si se ocupa de produse de la poze, descrieri, pretul practicat per produs, promotii pana la actualizarile de stoc. Dupa listarea produselor, magazinul FashionUP investeste in marketing si promovarea produselor, avand alocat un buget de doua milioane de euro in 2016, cu cea mai mare concentrare pe online si TV. De asemenea, FashionUP centralizeaza comenzile si trimite clientului un singur colet, oferind client service pre si post vanzare. Este important acest aspect, deoarece circa 80% din comenzi cuprind produse de la cel putin doi furnizori diferiti.

Prin FashionUP, furnizorii au vizibilitate atat in Romania, cat si in Bulgaria si Ungaria, iar volumul de vanzari este considerabil. In prezent, 80% din vanzarile generate de FashionUP sunt prin produsele disponibile in marketplace, determinant fiind raportul foarte bun intre calitatea produselor si pretul platit, varietatea de branduri, gama larga de produse si sistemul de loializare CashUP!. De asemenea, calitatea serviciilor e mai ridicata si clientul e mai multumit, dovada fiind rata de retur care e la mai putin de jumatate din media industriei, adica 7,5% in 2015.

Principalul jucator pe marketplace este eMag.