In acest fel, gigantul american spera sa domine livrarile de produse de pe Batranul Continent.

Vanzatorii europeni prezenti pe Amazon Marketplace pot de acum sa isi livreze produsele catre una dintre cele 29 centre de distributie Amazon din Europa. De aici, Amazon va stoca produsele pentru ei, astfel incat atunci cand o comanda este plasata de un client din alta tara membra UE, Amazon va prelua, impacheta si livra obiectele catre clientul final. Pentru ei, programul FBA ar trebui sa insemne timpi mai scurti de lvirare si costuri de transport mai reduse.

Conform Amazon, zeci de mii de IMM-uri vand deja catre clienti Amazon din UE. De exemplu, vanzatorii din Marea Britanie au exportat anul trecut produse in valoare de 1,77 miliarde de euro, si peste 50% din vanzatorii din Uniune vand pe mai mult de un Marketplace. Desi Amazon nu este prezenta in Romania in mod direct, exista in tara cel putin cateva sute de mici business-uri care vand prin intermediul gigantului american, la nivel global.

Extinderea operatiunilor Amazon pe segmentele de livrare si logistica in Europa inseamna ca gigantul american creste concurenta atat cu companiile de curierat locale, cat si cu cele internationale, precum Royal Mail sau TNT Express.