“Vom avea un trend de crestere a unor categorii de produse. Greu de spus de ce comertul online a pornit de la electronice sau carti. In aceste zone penetrarea este mare din total piata de retail. Observam o crestere si a altor categorii. Avem exemplele Cora, Metro, Carrefour, dar si Zara. Pantofii online au cunoscut o crestere. Este o zona de early adopters, ma astept la o crestere a zonei de haine si accesorii”, a declarat seful retailerului online eMAG.ro – la conferinta ecomTEAM organizata de wall-street.ro.

La eveniment, compania Gemius a prezentat o cercetare care scoate in evidenta tendintele care se contureaza in comertul online. Aceasta arata ca profilul clientilor de fashion (haine/incaltaminte/accesorii) este in crestere, iar principalii clienti sunt femeile, cu experienta de peste 5 ani pe Internet, care folosesc serviciile de Social Media care nu platesc cu cardul.

Potrivit Gemius, in Romania se afla peste 4,5 milioane de clienti ai cumparaturilor online, cu un reach de peste 50%, pe o piata unde 55% dintre utilizatori sunt barbati si 45% femei.

“Cele mai multe comenzi vin din mediul urban (68%), in timp ce vanzarile provenite din spatiul rural reprezinta circa 32%. O diferenta este subliniata si de faptul ca circa 20% dintre clientii din mediul urban sunt clienti fideli (carefac cel putin o achizitie lunar), in timp ce ponderea clientilor fideli din zona rurala este de numai 4,5%”, a declarat Andrei Tescan, digital marketing consultant in cadrul Gemius.

Citeste si:

Potrivit studiului companiei veniturile clientilor proveniti din mediul urban sunt cuprinse intre 1.000 si 2.000 de lei (29,5%), in timp pce 12,5% este ponderea reprezentata de clientii cu venituri de peste 2.000 de lei.

In ceea ce priveste mediul rural, 13,5% dintre clienti au venituri cuprinse intre 700 si 1.500 de lei.

ecomTEAM este un eveniment organizat de wall-street.ro in parteneriat cu ProfitShare, PayU, DPD, Vodafone, Visa, Gemius, Metro, Zitec, Okazii.ro, Miniprix, Daedalus Online si CashOut.