Traficul de ... mitocanie

S-a inchis poarta de nord pentru intrarea in Bucuresti (acum, doar pentru 10 zile, mai incolo,mai vedem, dupa cat de fraieri suntem evaluati in sondaje). Bretelele de acces pe Podul Grant se inchid si se deschid precum usa de la DNA. Pe soseaua de centura (daca putem numi asa cele doua benzi sfartecate de furnizorii de utilitati, ce separa infernul orasului de zonele rezidentiale cu strazi ce amintesc de sate parasite), soferii bolizilor agabaritici se defuleaza in stilul filmelor de groaza. Gropile se itesc acolo unde te astepti mai putin, intre doua valuri de asfalt proaspat.

La intrarea pe bulevardele marginite de borduri cu ciclu de viata lunar, firmele constructoare ne-au marcat constiincios, cu gropi mioritice, granitele ce ne separa de euro-civilizatie. Intre blocuri, tineri oachesi, posesori de masini de fite (la mana a doua),opresc in mijlocul drumului, pun luminile de avarie si dau fuga sa-si ia tigari. Asa, vede toata suflarea mahalalei ca ei si-au tras masini de milionari. Cei mai tari in parinti cu functii si acces la oportunitati, opresc chiar pe sina de tramvai blocand tot traficul si obligandu-ne, pe noi toti, sa le admiram, injurand de invidie, masinile ce costa cat un sediu de partid la oferta.

Uitandu-ma la defilarea masinilor de lux (din ce in ce mai lenta), insemn al masculinitatii latine (datorita egalitatii intre sexe, se pare ca virusul se extinde si la femeile purtatoare de pantaloni virtuali ai puterii) imi aduc aminte de povestea unui prieten din tara cantoanelor. Acolo, o masina de lux aparuta brusc in fata casei, atrage dupa sine un control de la fisc. Daca mai esti si functionar in administratie, deplasarea pe bicicleta este cea mai sanatoasa pentru viitorul tau politic!

Noul cod rutier se va aplica, probabil, dupa prima zapada a nu stiu carui an, atunci cand, cu siguranta, o mare parte dintre soferii din Bucuresti vor fi deja pensionari cu state vechi ai spitalelor de psihiatrie, (cate vor mai ramane si ele dupa eficientizarile imobiliare, rezultante logice ale managementului eficient din sanatate).

La Paris, de ceva vreme, masina a fost inlocuita de motociclete. Un costum de piele peste cel business, o motocicleta performanta, te ajuta sa ajungi la serviciu la timp si nesifonat. Diferenta dintre Micul si Marele Paris apare insa cand este vorba de calitatea si dimensiunea bulevardelor, de consecventa politistilor in administrarea amenzilor, egale pentru toti, de la vladica la opinca, de profesionalismul administratiei locale in marcarea spatiilor de parcare (cu alb, galben si albastru) si, mai ales, de cantitatea de mitocanie pe cap de participant la trafic.

Deoarece nu prea vad cum s-ar putea rezolva vreun “issue” din cele de mai sus in iarna care vine - daca nu cu zapada, sigur cu ploi si mazga -incerc sa-mi imaginez miliardarii nostri dolofani, pe motociclete, facand slalom, cu o mana pe ghidon si una pe telefonul de ultima generatie, si incep sa ma simt mai bine. Iar, daca ajung si la junele aspirante la statutul de diva – acum, ca moda mini a revenit - defularea este completa!

Dar, fiindca locuiesc (inca) in Romania, intru in panica: nu cumva s-a hotarat, UNDEVA, ca anul viitor vom avea un sommet continuu de re-educare (dupa integrare)?


Comenteaza articolul

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Wall-Street incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.