Falsuri aproape... de aur

Lucrul bine facut (in zona productiei) este, in zilele noastre, mai mult un subiect de dialog, decat un obiectiv (target - in limbajul minimal). Lucrurile bine facute nu genereaza volum de afacere pe termen lung, doar, eventual, un “brand aweraness” ce se estompeaza la fel de rapid precum s-a generat, in zumzetul mediatic stimulat de nevoia continua de stimuli ai terminatilor de frontiera. Un “device” facut sa dureze mai mult de un an este principalul dusman al producatorului, in lupta cu concurenta si, mai ales, cu asteptarile de crestere ale investitorilor.

Tehnologiile, retetele de fabricatie, business planurile neconventionale si inovatoare, algoritmii de fidelizare ai clientilor, cliseele de comunicare, toate sunt bariere spulberate rapid de viteza cu care circula detaliile care construiesc informatia. Azi in Utopia maine in Romania, cu costuri minime, unicitatea devine “vulgaritate”. Exclusivitatea, generatoare de marje de profit suficiente pentru a alimenta creativitatea in generarea altor solutii cu acelasi grad de inovatie este convertita in intervale de timp ce se diminueaza exponential in uniformizari si depersonalizari ce ucid dorinta de achizitie.

Daca, in secolul trecut, moda se schimba la intervale cuantificate in ani, astazi ea trebuie sa se schimbe (pentru a genera volumul ce garanteaza profitul) la maximum 3 luni. Identificarea potentialelor nevoi neexprimate la momentul t0 si producerea de obiecte si servicii care sa le poata satisface la momentul t1 al exprimarii lor este o cursa contra cronometru, care epuizeaza capacitatile creative ale truditorilor in domeniu, precum nevoia de repaos in habitaclul bolizilor de lux ce risipesc inutil resursele energetice ale lumii.

Lupta intre jucatori pentru cota de piata nu se mai da, ca in anii ’60, pe lucrul bine facut, unde beneficiarii sunt dispusi sa plateasca pretul prohibitiv al numarului mic de unitati, ce trebuie sa absoarba costurile de creatie si de calitate a materiei prime. Lupta se da pe stadioanele unde publicul numeros din tribune scandeaza agresiv cuvandul “Discount”, rebahas, saldi, sale! Solutia? Nu un lucru bine facut, doar surogate, palide straluciri de “aproape aur”. Obiecte facute sa dureze tot atat de mult precum orgasmul unei cititoare cu studii superioare, “focusata” pe cariera, ce aplica reteta de sex cu final asteptat, “shared”, seara, pe forum, dupa participarea la un party de networking cu VIP-uri de carton.

Citeste si:

Am fost, toamna trecuta, in cateva targuri din sudul Europei. Recunosti marfa produsa in Europa dupa pret. Daca, din doua produse, unul costa 20 euro si unul 120 Euro, cam cu acelasi design si, bineinteles, cu o diferita reactie la contactul fizic, accesibila doar acelora care stiu ce insemna calitatea materialului, “egalitatea de sanse” iti ofera dreptul de a alege, functie de continutul portofelului, deoarece cardul, respectiv utilizarea lui, este o alta decizie pe care trebuie sa ti-o asumi atunci cand instinctul de posesie se manifesta imperativ.

Si, daca tot am ajuns la instinctul de posesie, trebuie sa bifam in calendar o alta sarbatoare generatoare de consum. Sarbatoarea imperecherii virtuale. Daca nu stiti, in aceasta zi poti visa la parteneri inaccesibili, poti sa le trimiti virtuale declaratii “de intentie de posesie”. Nu are rost sa ma refer la partenerul de zi cu zi. Daca cumva atitudinea ta se schimba astazi fata de el/ea, inseamna doar ca ceva din tine este de carton (decoruri de film, evident). Daca partenerul incepe sa-si puna intrebari, atunci ai o problema. Un lucru bine facut tot anul, astazi poate doar sa fie excelent, ca urmare a influentei instinctului de turma.

Acum 20 de ani, cand nu se circula decat cu autobuzul, am semnat un angajament de lucru bine facut. Costurile le calculez in lei 1987, profitul in Ron 2007. Se pare ca a fost o investitie cu risc mare, dar profit pe masura. Am ales un partener excelent, ceea ce va doresc si voua! EL/EA exista pentru fiecare, costurile cautarii depind exclusiv de consecventa celui plecat in cautarea perechii. Drumurile alese pot fi diferite, doar si GPS-ul propune variante!

Festina lente!


Comenteaza articolul

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Wall-Street incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.