1 / 7

LaborMed tureaza motoarele in Europa Centrala si de Est

Tranzactia cu Ozone Laboratories, prin care LaborMed a preluat portofoliul de 400 de produse, i-a asigurat companiei conduse de Stephen Stead nu numai o cifra de afaceri dubla, dar si o rampa de lansare catre pietele din Europa Centrala si de Est. Este vorba despre Polonia, Cehia, Ungaria, Bulgaria si Slovacia, piete mai avansate si mai mari decat cele din Romania si unde Ozone detine deja filiale. Pentru Stead, calculele sunt simple: daca se iau in considerare cele doua portofolii reunite, vanzarile de pe pietele externe detin o pondere de 14% din total, ceea ce inseamna incasari de 9,1 milioane de euro. “In momentul de fata, suntem inca un jucator mic, de nisa, avem doar cateva produse, dar vreau sa cred ca pe masura ce business-ul nostru in regiune va creste, atunci si vanzarile de pe plan international vor aduce 25-30% din total”, spune Stephen Stead, intr-un interviu acordat Wall-Street.

Aproape jumatate dintre produsele exportate sunt Rx-uri, adica medicamente eliberate pe baza de reteta, iar restul – OTC-uri, un segment pe care LaborMed si-a intarit prezenta prin Ozone. Miza principala o reprezinta piata de OTC-uri (medicamente eliberate fara prescriptie medicala si deci libere de constrangerile fixarii preturilor de catre Ministerul Sanatatii), cifrata la 350 de milioane de euro, segment pe care LaborMed si-a intarit portofoliul odata cu achizitia produselor Ozone. In urma preluarii portofoliilor de produse de la Ozone si PlantExtrakt, Labormed isi va reorganiza portofoliul in trei divizii – LPH (LaborMed Professional Healthcare, brand sub care vor fi grupate Rx-urile), Ozone (brand pentru OTC-uri) si OTC Natural (produse fitoterapeutice).

Aceeasi structura va functiona si in afara granitelor tarii, pe pietele din Polonia, Cehia, Ungaria, Bulgaria, Slovacia, Bulgaria, Ucraina, Rusia si Belarus. Cele mai mari incasari vin din Polonia, acolo unde vanzarile se cifreaza la opt milioane de euro, pe o piata de aproape trei ori mai mare decat Romania. Pe de alta parte, in Cehia si in fostele tari sovietice LaborMed are un “business minimal”. Seful LaborMed isi pune cele mai mari sperante in piata poloneza, pe care o cunoaste “destul de bine”, avand in vedere ca din 2006 si pana la revenirea in Romania (Stead a mai fost director general al Terapia intre 2004 si 2006) doi ani mai tarziu, Stead a condus operatiunile companiei farmaceutice Polpharma. “In momentul acesta, ne concentram pe piata poloneza, pentru ca seamana cu Romania, chiar daca este mai mare, dar este relativ aproape si are cel mai mare potential din regiune, cu 38,5 de milioane de locuitori ai sai”, explica Stephen Stead.

Anul acesta, LaborMed va lansa 15 noi produse in Romaia, din portofoliul combinat, atat pe segmentul OTC-urilor, cat si al Rx-urilor. “Cred ca una dintre problemele pe care am reusit sa le rezolv de cand sunt la conducerea companiei a fost sa fac un bun pipeline (produse in curs de dezvoltare – n. red.) in portofoliu”, se mandreste britanicul, adaugand ca la capitolul medicamente fara prescriptie medicala s-a descurcat “foarte bine” chiar si cu “simplul” Paracetamol, care a generat vanzari anul acesta de 3,5 milioane de cutii. “Cred ca suntem cel mai mare vanzatori de OTC-uri din tara”, adauga executivul.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri