1 / 4

Un Paste cu un consum ‘chibzuit’

Desi in primele doua luni ale anului vanzarile de carne de pui s-au situat sub asteptari, in luna martie acestea inregistreaza o crestere a volumului de 25%, respectiv o crestere in valoare de peste 12% fata de aceeasi perioada din 2009, a declarat pentru Wall-Street Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau.

De asemenea, preparatele fierte si afumate si salamurile crude uscate de la Salbac inregistreaza cresteri semnificative ale vanzarilor in aceasta luna, respectiv 50% in volum si peste 58% in valoare fata de martie 2009. In plus, semipreparatele si produsele pre-gatite Sav’Or (produse din carne si vegetale) si-au majorat vanzarile cu 27% in volum si 33% in valoare.

Si ouale pentru consum afiseaza cresteri importante ale vanzarilor, de 34,5% in volum si aproape 50% in valoare.

La nivelul grupului de firma Agricola Bacau, luna martie 2010 aduce cresteri fata de aceeasi perioada a anului trecut de 28% in volum, respectiv 33% in valoare.

In opinia lui Grigore Horoi, pretul este un element esential in alegerea pe care consumatorii o fac la raft, mai ales din cauza promotiilor cu care sunt “bombardati”.

“In general, astfel de promotii nu fidelizeaza consumatorii, insa debutul acestui an, in care au fost retrase subventiile din agricultura, a determinat producatorii romani sa intre intr-un asa-zis razboi al preturilor scazute pentru a-si putea continua activitatea, desi pe termen mediu este o strategie paguboasa si multi nu vor rezista in acest fel. Poate asteptata consolidare a pietei va determina un comportament al furnizorilor ceva mai stabil si se va elimina caracterul «volatil» al acesteia”, explica Horoi.

Acesta precizeaza ca sarbatorile de Paste din acest an vor fi dominate de aceeasi tendinta ca in 2009, vanzarile urmand sa raporteze cresteri similare cu cele de anul trecut. “Romanii au cheltuit mai chibzuit in 2009, acelasi lucru il vor face si in acest an”, adauga Grigore Horoi.

Agricola Bacau cuprinde firmele Agricola International, Aicbac (achizitia vacilor de lapte), Suinprod (cu activitati in cresterea porcilor), Salbac Bacau (preparate fierte-afumate si crud-uscate), Europrod (fabrica semipreparate din carne), Agriconstruct (activitati in domeniul constructiilor), Comcereal (achizitia de cereale). In 2009, compania a raportat afaceri de 413 mil. lei in 2009 (97,6 mil. euro) si si-a bugetat pentru acest an o crestere de 17% a business-ului.

Cititi si Seful Agricola Bacau vorbeste despre problemele industriei avicole

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri