3 / 4

Cresteri ale vanzarilor si pentru cozonaci si dulciuri

Carmen Friptu, directorul general al producatorului de produse de cofetarie si patiserie Ana Pan, preconizeaza pentru acest an o dinamica a vanzarilor apropiata de cele realizate in anii 2008 si 2009.

“Clientii vor fi din ce in ce mai pretentiosi, iar pe fondul actualului context economico-financiar isi vor dori sa plateasca un pret mai mic pe o calitate mai buna. Se preconizeaza o orientare a clientilor catre produse naturale, proaspete, de fapt o preocupare sporita pentru o alimentatie sanatoasa. In ultimii doia ani s-au inregistrat doar mici diferente de structura: a crescut si mai mult cererea pentru cozonacii cu nuca fata de cei cu rahat si stafide, de exemplu”, declara Carmen Friptu.

Potrivit acesteia, in zilele premergatoare Sarbatorii Pastelui se inregistreaza cresteri de 4-5 ori fata de o zi obisnuita. Printre produsele pregatite pentru aceasta sarbatoare se numara cozonaci traditionali cu multa nuca, cozonaci cu nuca insiropati cu miere, rulade speciale Marisa din Ardeal cu nuca sau cu mac si pasca cu branza de vaci, stafide si fructe confiate.

La randul sau, George Manescu, director de marketing al producatorului Europa Star Service, sustine ca exista doua tendinte in ceea ce priveste produsele specifice Pastelui (cozonaci si pasca). “Pe de o parte sunt producatori care aleg un produs ieftin dar pe care sa il vanda in cantitati mari, pe de alta parte producatori care aleg un produs mai scump dar facut dupa retete mai costisitoare si in cantitati mai mici”, spune Manescu.

Compania, care este prezenta pe piata de panificatie prin brandul Bunatarie, a raportat anul trecut o crestere de aproximativ 50% a vanzarilor in perioada Sarbatorilor Pascale.

“Exista totusi o tendinta de scadere care vine in special de la faptul ca nu distribuim deocamdata produsele in supermarketuri, iar ponderea acestora in vanzari este tot mai mare. Din discutiile avute pana acum cu reprezentantii lanturilor de magazine, vom intra probabil cu cozonaci pentru Craciun si pentru Pastele viitor, in 2011”, afirma George Manescu.

Pentru acest an compania s-a pregatit pentru sarbatoarea Pastelui cu un nou ambalaj pentru produsele din portofoliu, respectiv producerea unui cozonac mai ieftin, realizat dupa o reteta simpla.

De asemenea, producatorul de dulciuri Heidi Chocolat sustine ca vanzarile ar putea inregistra anul acesta valori aproximativ egale cu cele din 2009, cu mentiunea ca va exista o tendinta de migrare catre “produse a caror principala promisiune este pretul redus”.

“Daca ne referim strict la perioada Sarbatorilor de Paste, se observa o relativa constanta in oferta producatorilor corelata cu prudenta in decizii a retailerilor de a lista produse noi. Este o perioada in care se opteaza pentru produse care deja au trecut testul pietei in anii precendenti si care confera o oarecare siguranta. Strategia este perfect pliata pe comportamentul consumatorului pe timp de criza, aceea de a experimenta cat mai putin”, afirma Ionut Baragan, product manager Heidi Chocolat.

Anul trecut modificarile structurale si de design ale ambalajelor au adus companiei un plus valoric de 15% in perioada Pastelui.

“Cum fiecare sezon are specificitatea lui, iar factorii care il influenteaza actioneaza divers, nu intotdeauna este usor de anticipat care este reteta optima portofoliu – distributie – stocuri. Va exista intotdeauna riscul transpus in pierderi cauzate fie in stocul nevandut dupa Sarbatori sau epuizat cu mult inainte. Ca portfoliu, Heidi a propus consumatorilor o colectie de figurine de ciocolata pictate de mana, si am decis si lansarea de produse noi dedicate sezonului – cutii festive de praline cu forme dedicate primaverii”, adauga Baragan.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri