2 / 9

Gabriela Voinea, senior partnership manager in cadrul Orange Romania

NFC (near field communication) leaga pentru prima oara cele mai importante industrii din lume: telecomunicatii, banci si zona retailului. Cand vorbim despre NFC, nu vorbim neaparat despre plati de proximitate, desi cea mai importanta aplicablitate a acestei tehnologii este sa platim simplu la comercianti. NFC mai inseamna acces in anumite institutii, transport, cupoane, programe de loializare, accesarea de informatii prin intermediul tag-urilor. Ceea ce dorim este sa dam o valoare suplimentara telefonului mobil.

Mecanismul NFC foloseste acelasi sistem de tranzactionare ca cel al cardului de plastic. Diferenta este ca datele clientului sunt in cardul SIM. Din punct de vedere tranzactional situatia ramane identica, operatorul nu se implica in fluxul banilor.

NFC ofera o gama larga de posibilitati pentru clienti. Este o oportunitate pentru banci de a medita la acest subiect atunci cand isi pregatesc planul de produse si servicii in viitor. NFC este un mod simplu de a emite carduri bancare, alaturi de jucatorii din piata si operatorii mobili.

Trebuie creat un ecosistem in care sunt adusi in acelasi loc mai multi jucatori.

Cea mai simpla, comuna si eficienta metoda de a educa piata in legatura cu serviciile NFC (near field communication) este sa le dai oamenilor posibilitatea de a accesa informatii prin tag-uri. In ceea ce priveste serviciile mai complicate, vrem sa avem actiuni comune de marketing cu bancile, sa explicam clientilor ce inseamna aceasta alternativa si ce le aduce in plus fata de ce au acum in portofel. Decizia de a lansa NFC depinde de analize foarte amanuntite.

In iunie am lansat un proiect pilot cu BRD pentru care au fost emise 120 de carduri sim. A fost posibila accesarea a 2.000 de POS-uri BRD de la comercianti, iar pana saptamana trecuta au fost efectuate 4.000 de tranzactii cu o valoare medie de 15 lei. Pe primul loc din punct de vedere al tranzactiilor se afla serviciile de transport la metrou, iar pe al doilea lanturile farma: HelpNet si Sensiblu. Pe locul al treilea se afla reteaua de magazine de ziare si reviste Inmedio. Proiectul se va finaliza la finalul anului.

Din punct de vedere al experientei clientilor proiectul a aratat ca o mare parte dintre ei a adoptat usor tehnologia, dar am avut si o mica parte de clienti mai reticienti cu acest gest de atingere a telefonului la POS.

Tehnologia NFC este la fel de sigura precum un card bancar. Detaliile bancare sunt stocate in aceeasi maniera in care se intampla acum cu un card de plastic.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri