1 / 4

Ne asteptam sa apara concurenta serioasa in urmatoarea perioada

Daca in 2008 divizia grupului Gecad, condus de Radu Georgescu, avea afaceri de un 1 milion de euro si pierderi in jurul a 900.000 de euro, inacest an afacerile companiei vor creste tot cu doua cifre, iar evolutia ar putea ajunge la 50%, sau chiar mai mult potrivit lui Carmen Sebe, directorul executiv al Gecad ePayment, care nu poate oferi insa niste date exacte pana la finalul anului.

Tot din 2009, atat Gecad ePayment cat si Avangate, divizia internationala a firmei au ajuns pe break-even, iar din septembrie Gecad ePayment a trecut chiar pe profit. Insa datorita investitiilor, la finalul anului, Gecad ePayment nu va figura pe profit la Ministerul de Finante.

“Continuam sa facem investitii majore in firma ePayment, companie care sprijina si activitatea Avangate. Veniturile realizate de cele doua linii de business sunt reinvestite in dezvoltarea ambelor platforme“,a declarat, pentru Wall-Street, Carmen Sebe

Pana la sfarsitul primelor noua luni din 2009 au fost operate 886.000 de tranzactii cu plata online cu card bancar, dublu fata de 2008, valoarea pietei fiind de 69,5 milioane euro, mai mult cu 75% fata de aceeasi perioada din 2008, conform datelor RomCard.

Pe de alta parte, Gecad ePayment a derulat 784.000 de tranzactii, cu o valoare de circa 65 de milioane de euro, compania avand astfel in jur de 90% din valoarea pietei de tranzactii online cu card bancar.

“Piata este la inceput si relativ mica si atunci nu avea de unde sa scada. Poate fara criza ar fi avansat si mai mult, cu toate ca a depasit prognozele noastre de anul trecut. In 2008, estimam ca vom procesa in jur de 70-75 de milioane de euro. Am ajuns la aceasta cifra si cred ca vom ajunge la 90 de milioane de euro pana la finalul anului”, a declarat Sebe, care estimeaza ca piata tranzactiilor prin card bancar inseamna 5% din comertul online.

"Totodata, comertul online este un canal de distributie mult mai ieftin decat altele si companiile au apelat la vanzarea online pentru ca le-a permis sa vanda in aceleasi conditii si chiar mai mult, dar mentinandu-si costurile de infrastructura si de oameni. Probabil piata va ajunge la 100 de milioane de euro si ne-am bucura sa creasca suficient de mult incat sa fie cat mai multi concurenti. Cei care cresc piata sunt, la un moment dat, provocati de cei care se lanseaza cand se ajunge la un anumit nivel. Da, ne asteptam sa apara concurenta serioasa in urmatoarea perioada".

Ea a explicat ca piata este mica atat in privinta numarului de comercianti, divizia grupului condus de Radu Georgescu ruland 1.300 de magazine, dintre care 945 active, dar si in privinta numarului celor care doresc sa cumpere online.

In Romania rata de penetrare a internetului este de 36%, iar in jur de 50% dintre internauti au folosit internetul macar o data pentru cumparaturi online, mai mult cu 22% fata de 2006, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare poloneza Gemius Research.

Conform aceluiasi studiu, 96% dintre utilizatorii romani de internet sunt constienti de posibilitatea de a cumpara online, iar doar 3% dintre ei nu ar face achizitii prin internet.

Dupa cum afirma managerul Gecad ePayment, restul de 10% din segmentul tranzactiilor online cu card bancar este reprezentat de banci, acesta fiind principalul concurent al companiei, mai ales acum, in criza.

“Ele pot oferi servicii de baza la preturi foarte mici si in criza nu te uiti la serviciile aditionale decat daca ajungi la concluzia ca iti salveaza bani. Iar daca bancile au un astfel de serviciu de procesare a platilor atunci banca este un concurent la care ne uitam cu seriozitate”, a mai spus Sebe, care conduce o companie cu 65 de angajati.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri