Lichiditatea, principala problema
“Trebuie sa mentinem activitatile de promovare”
“Cred in potentialul pietei de capital romanesti”
Cand vom vedea o bursa matura la Bucuresti?
2 / 5

“Trebuie sa mentinem activitatile de promovare”

Intr-un articol precedent, specialistii in branding consultati de Wall-Street spuneau ca bursa are o imagine speculativa, adresandu-se celor initati. Anca Dumitru urmeaza aceeasi ipoteza, desi spune ca problema BVB nu este chiar de imagine.

“Este vorba de o problema in a ne face cunoscuti la nivelul populatiei si chiar al potentialilor investitori. Imi amintesc ca la inceputul perioadei de tranzitie unul dintre primii consultanti financiari veniti in Romania declara intr-un interviu ca o sa fie dificil pentru toate tarile foste comuniste sa realizeze tranzitia la economia de piata, pentru ca principalele elemente cu care majoritatea populatiei asociaza capitalismul sunt Coca Cola si bursele. Din pacate, in ceea ce priveste bursele cred ca se insela. Si tot din pacate, din lipsa de cunoastere, Bursa este adesea asociata si astazi cu un club accesibil numai unor initiati, in care regulile si informatiile nu sunt pentru toata lumea”.

Printre activitatile de promovare initiate de bursa in ultima perioada, se numara “Personalitati deschid Bursa” si “Ziua Portilor Deschise”

“Acum este perioada de vacante, dar in prima parte a anului, in fiecare miercuri si uneori inca o zi din saptamana, au beneficiat de acest program multi studenti, elevi si investitori, care si-au exprimat interesul de a ne vizita”, spune directorul bursei.

Dumitru face apel la toti cei interesati de piata de capital, spunand ca orice sugestii si pareri sunt binevenite.

“Ar fi foarte util pentru noi sa primim sugestii de la participanti si de la orice persoana interesata de Bursa, care sa ne ajute sa identificam problemele cu care se confrunta si impreuna sa gasim si solutia. Brokerii care cunosc bine mecanismele de pe pietele dezvoltate ne-ar putea ajuta foarte mult sa aducem si piata noastra la standardele internationale”.

In plus, admite ca relatia cu intermediarii trebuie sa fie imbunatatita. “In epoca in care traim, in care suntem bombardati zilnic cu sute de mesaje si solicitari, se mai intampla ca unele sa treaca neobservate sau sa ramana fara raspuns. Cred ca BVB se achita onorabil de responsabilitatile ce-i revin din punctul de vedere al informarii participantilor la piata, dar in sens invers, comunicarea este destul de redusa. Cred ca trebuie sa initiem mai multe consultari, pentru a afla care sunt nevoile, nemultumirile si care sunt propunerile”, a continuat Dumitru.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri