1 / 5

Din septembrie, scaderi constante pe piata de lux

Specialistii in industria luxului impart anul 2008 in doua perioade din punctul de vedere al evolutiei acestui segment de piata. Astfel, prima jumatate a anului a fost caracterizata de o crestere a cererii, in timp ce, in a doua jumatate a anului 2008, au inceput sa se faca simtite si in acest domeniu efectele crizei financiare mondiale.

“In perioada ianuarie-iunie, am remarcat o crestere a pietei de lux, in special pe segmentele de moda, accesorii, bijuterii si ceasuri. Incepand din septembrie asistam insa la o scadere constanta a pietei de lux”, declara Oliver Petcu, Managing Director la CPP Management Ltd, companie de consultanta specializata in industria luxului.

Deasemenea, Petcu este de parere ca aceasta scaderea a fost cauzata de criza economica, limitarea accesului la credite, dar si de faptul ca cei mai bogati romani si-au castigat averile in domeniul imobiliar.

“Inca din 2007 acest segment a crescut enorm; pe de-o parte pentru ca piata era pregatita, iar pe de alta parte si pentru ca aveam ceva de recuperat, noi fiind putin in urma in ceea ce priveste felul in care luxul era reprezentat in Romania”, declara Madeleine Florescu, proprietara Madison Parfumery, prima parfumerie de lux din Romania.

Madeleine Florescu observa insa o diferenta majora pe plan international intre pietele dezvoltate si cele emergente. Astfel, daca in tarile din Asia industria luxului si-a continuat ritmul de crestere, pe pietele dezvoltate aceasta a stagnat sau a cunoscut doar o crestere modesta.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri