2 / 5

Ce chiriasi atrag zonele istorice

Zona de comert stradal din Bucuresti se imparte in trei categorii: cea de lux, pe strazile Calea Victoriei si Calea Dorobanti, o zona dedicata food&bar in Centrul Vechi, la care se adauga zona Piata Alba Iulia – bulevardul Decebal si zona de comert de cartier, localizata in jurul pietelor agro-alimentare importante si cartierelor rezidentiale aglomerate.

“Calea Victoriei a fost una din primele zone afectate de criza economica, ceea ce dus la cresterea rapida a ratei de neocupare. In ultimele 12 luni insa, aceasta strada a suferit foarte multe imbunatatiri. Au deschis magazine branduri internationale precum Emporio Armani, Gucci, Gerard Darel, Frey Wille, Belstaff, plus magazinele de bijuterii de lux Helvetansa si Cellini”, spune Luiza Moraru (foto), sefa departamentului de retail in cadrul CBRE.

Renovarea din Centrul Vechi a inceput in urma cu peste patru ani, dar procesul de consolidare si de imbunatatire a traficului pietonal a prins contur abia in urma cu doi ani, explica ea. In acest timp, chiriile au urmat o curba contrara celorlalte zone din Bucuresti, inclusiv Calea Victoriei, si au inceput sa creasca, atingand maxime de chiar si 60 euro/mp/luna in vara anului 2010.

“Vanzarile au in continuare un caracter profund sezonier, marcat de evenimente precum Campionatul Mondial de Fotbal, si de lucrarile de renovare in continua derulare. Deocamdata, mixul de chiriasi din zona este focusat pe restaurante, cafenele, bistro-uri, cu foarte putine alternative de shopping”, completeaza Laura Bencze.

In Bratislava, centrul vechi al orasului este localizat in jurul pietei Hlavné si strada Michalska, fiind o zona cu un puternic accent pe zona de food & bar, ca o consecinta a numarului in crestere de turisti prezenti in zona. Obchodna, strada de cumparaturi din Bratislava, reprezinta zona unde chiriasi locali si nationali au decis sa deschida magazine si este o zona care a trecute prin procese fragmentate de modernizare.

“Nu exista o zona foarte clar delimitata pentru zona de retail stradal in Bratislava, avand in vedere ca numarul spatiilor totale nu depaseste 200 de unitati. Este o zona restransa, cu putine optiuni de expansiune a spatiilor, iar chiriasii de mass-market au ales in principal sa deschida magazine in principalele centre comerciale, mai degraba decat in zona stradala”, povesteste research managerul CBRE Romania.

In Budapesta, zona principala de cumparaturi se afla pe strada Vaci si Deák Ferenc. Fiind cu un puternic profil turistic, a atras in ultima perioada comercianti internationali, care deschid magazine tip flagship, pe lista viitoarelor intrari numarandu-se Debenhams si Hard Rock Café.

“Zona destinata restaurantelor si cafenelelor se afla in apropierea strazii Andrassy – in arealul cuprins de strazi precum Király si Hajós. Aici profilul este intr-adevar unul de catering, cu o multitudine de cafenele, bistrouri. Unele din cele mai noi aditii la mixul de chiriasi sunt magazine de designer: mobila, bijuterii, design interior, dar si imbracaminte, afirma Laura Bencze.

In Praga, retailerii de lux se afla aproape in exclusivitate in spatii stradale, in zona Na Prikope si Narodni, aici gasindu-se nume precum Louis Vuitton, Prada, Hermes si Dior. In plus, brandurile de mass market precum H&M si Zara au o prezenta constanta in zona stradala.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri