5 / 7

Trei decenii de publicitate

In 1978, compania atletului Phil Knight si a antrenorului sau isi schimba numele din Blue Ribbon Sports in Nike. La putin timp dupa aceea, Nike semneaza primul contract cu tenismenul Ilie Nastase, pentru 5.000 de dolari pe an. Doi ani mai tarziu, tensimenul semneaza un contract pe viata cu adidas. De atunci, imaginea Nike a fost asociata cu multe nume din lumea sportului, printre care si Ronaldo, Ronaldinho, LeBron, Williams, Armstrong sau Schumacher.

La inceputul anilor ‘80 apareau primele reclame create de proaspat infiintata agentie Wieden+Kennedy. Agentia a ramas, pana in prezent, principalul colaborator si responsabil de imagine pentru Nike.

In 1988, Dan Wieden lansa prima campanie Nike sub sloganul “Just do it”, care a fost inclus de catre revista Advertising Age in Top 5 cele mai bune sloganuri ale secolului 20. Cele trei cuvinte defineau brandul prin simplitate si dinamism si ii ofereau acea identitate pe care adidas a reusit sa o gaseasca abia in 2004.

Nike a crescut si in cifre. Daca in 1980 acoperea deja 50% din piata americana a pantofilor sport, anul trecut veniturile companiei se ridicau la 16,2 miliarde de dolari, cu un profit net de aproximativ 1,5 miliarde de dolari. Compania are peste 30.000 de angajati in toata lumea.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri