1 / 5

Nu cred ca piata romaneasca poate sustine atatea televiziuni

La 12 ani dupa ce a coordonat lansarea HBO in Romania, interval in care a mai condus RTL Televizia in Croatia si Nova TV Bulgaria, Pavel Stanchev se intoarce in tara pentru a gasi o piata de televiziune supraaglomerata. Potrivit managerului, piata romaneasca de TV se situeaza pe pozitia a patra in Europa, din punct de vedere competitiv, dupa pietele din Spania, Anglia si Franta. Spre deosebire de aceste tari, unde televiziunea aduna bugete de 4-5 miliarde euro anual, piata romaneasca a cumulat doar 380 milioane euro anul trecut (estimare Initiative) si este asteptata sa scada anul acesta.

Bugetele de media alocate televiziunii nu reusesc sa sustina un numar atat de mare de statii, responsabilitate pe care si-o asuma, astfel, diferiti sponsori ai acestor businessuri.

“Oamenii fac televiziune din mai multe motive”, spune Stanchev. “In primul rand pentru business. Altii vor sa aiba afaceri de televiziune din motive politice, sa aiba o tribuna pentru opiniile lor politice. Iar altii vor televiziune pentru ego. Exista niste proprietati care ajuta egoul, cum ar fi sa ai un club de fotbal, un ziar sau o televiziune”.

Chiar daca va fi un an de criza, in 2009 vor avea loc doua randuri de alegeri electorale, detaliu care ar putea contribui la inmultirea statiilor TV.
“Nu as fi surprins daca la sfarsitul acestui an, chiar daca avem criza economica si chiar daca multe televiziuni pierd bani, sa apara mai multe canale in loc sa se inchida o parte din ele”, spune managerul.

Kanal D, afacere lansata in martie 2007 printr-un joint venture intre grupul de media turc Dogan Group si trustul elvetian Ringier, a avut, in primul an de functionare, pierderi de circa 24,3 milioane euro. Potrivit lui Stanchev, Kanal D va trece pe profit in ultimul trimestru al lui 2009. In functie de situatia economica a pietei, break-even-ul ar putea fi amanat pana in 2010.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri