Kanal D, a treia televiziune de pe piata locala in functie de audiente, a avut venituri mai mari cu 30% in primele opt luni ale acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ca urmare a cresterii audientelor, a declarat pentru wall-street.ro, Haluk Kurcer, directorul general al canalului TV.

In primele opt luni ale anului, compania a avut o cota de piata de 7,3% la nivelul intregii zile (vezi tabel), pe publicul comercial (mediul urban, 18-49 de ani), mai mult cu 26,4% de aceeasi perioada a anului trecut, clasandu-se pe locul al treilea dupa Pro TV (cota de piata de 18,3%) si Antena 1 (14,1%).

Pe de alta parte, pe tronsonul cel mai urmarit al zilei (access prime-time si prime time, intre orele 18.00-24.00), canalul a avut o cota de piata de 8,1%, mai mare cu 35,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Principalele programe care au dus la aceasta crestere au fost Suleyman Magnificul, Ochii din umbra, Roata Norocului, Wowbiz, Asta-i Romania! ori Stirile Kanal D.

“Am avut o crestere de peste 30% anul acesta, intr-o piata care continua sa scada. Unii vorbesc de o scadere de 6-7%, unii de 10%...nimeni nu stie exact. Muncim din greu sa ne crestem veniturile, dar nu pot sa spun daca la finalul anului vom fi pe break-even (n.red. nivel la care veniturile sunt egale cu cheltuielile). Insa, cu siguranta, vom fi peste buget. Vrem sa fim pe break-even anul acesta si poate vom reusi”, a mai spus Kurcer.

Cresterea de venituri a postului de televiziune este mai mare decat estimarile initiale, Claudia Ion, directorul de vanzari al Kanal D declarand anul trecut pentru wall-street.ro ca si-a propus ca postul sa atraga in 2013 bugete de advertising mai mari cu 25% comparativ cu 2012.

Peste 10 milioane de euro in productia si achizitia de programe

Canalul detinut de grupul turc Dogan si lansat pe piata locala in 2007 a avut venituri de 12,2 milioane de euro si pierderi nete de 8,2 milioane de euro anul trecut, conform Ministerului de Finante.

Kanal D Romania investeste anul acesta peste 10 milioane de euro in achizitia si productia de programe de televiziune (inclusiv in realizarea de studiouri pentru emisiuni). De asemenea, compania are in prezent in jur de 250 de angajati.

Pierderile companiei sunt determinate atat de investitii, dar si de scaderea masiva a pietei de publicitate, care anul acesta este estimata la in jur de 183 de milioane de euro, comparativ cu 337 de milioane de euro in 2008, potrivit datelor agentiei de media Initiative.

“Cresterea pietei de publicitate este strans legata de economie, iar economia Romania depinde foarte mult de Europa pentru ca sunt foarte multi investitori europeni aici. Daca vor fi imbunatatiri la nivel european, acestea vor influenta pozitiv Romania. Insa, Romania, nu a fost niciodata intre tarile europene care nu s-au descurcat in criza, pentru ca banca centrala este foarte puternica si a gestionat bine lucrurile. Chiar daca sunt influente politice…nu putem spune ca economia Romaniei este puternica, dar nici nu este rea. Anul viitor ma astept la cateva imbunatatiri pentru piata de televiziune… sau, macar, va ramane la fel. Insa sunt cateva semne in Europa ca va fi mai bine", a afirmat managerul.

Toate investitiile in publicitate pe televiziunile din Romania, estimate de Haluk Kurcer la circa 160-170 milioane de euro, inseamna aproximativ jumatate din businessul de televiziune al grupului Dogan.

Grupul Dogan a avut anul trecut venituri din operatiunile de media (publishing, broadcasting, internet) de 2,56 miliarde de lire turcesti (1,09 miliarde de euro la cursul mediu din 2012). In raportul financiar al companiei nu este precizat cat inseamna segmentul de televiziune din afacerile companiei.

Grupul mai are activitati in domenii precum energie, retail, industrie, turism, servicii financiare, imobiliare, iar anul trecut a avut venituri de 3,15 miliarde de lire turcesti (circa 1,36 miliarde euro).

Kanal D este un canal de televiziune lansat in Romania in februarie 2007 de catre Dogan Media International - subsidiara grupului Dogan Yayin Holding (DYH), unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata de media in Turcia. DYH are in portofoliu cotidiene precum "Milliyet" si "Fanatik", mai multe posturi de televiziune preintre care Kanal D si CNN Turk, statii radio si case de productie audio-video.

Intregul interviu cu Haluk Kurcer va fi publicat in editia de luni a Wall-Street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri