3 / 4

"Nu a fost un an in care am avut coloana vertebrala, ca industrie"

Intr-un an dificil pentru piata de publicitate, asa cum a fost 2010, oamenii au reactionat in moduri diferite. “Pe de o parte, cred ca a scos criza asta ce e mai rau din noi, din toti. Fata in fata cu presiunile de diverse tipuri noi, ca romani, n-am reactionat neaparat cel mai bine. Au fost oameni care s-au mobilizat, si au zis «e greu, dar hai sa facem ceva». Si oameni care s-au demotivat complet”, spune Necula.

Asa cum in 2010 agentiile Scala JWT si Cohn&Jansen au fuzionat, s-ar putea sa fim martorii altor fuziuni si achizitii in piata de publicitate, crede sefa Ogilvy. Vor fi companii care ofera servicii complementare si care vor incheia parteneriate pentru un produs final mai complex. De asemenea, 2011 ar putea fi si anul in care se vor finaliza tranzactii pe piata locala.

“Pentru multinationale e un an bun sa achizitioneze, nu stiu cat de bine e sa vinzi”, spune Necula. “Ogilvy o sa cumpere doar daca are un interes strategic major intr-un anumit serviciu si considera ca e mai bine sa cumpere decat sa dezvolte de la zero. Nu in planul imediat, dar de perspectiva avem si noi niste intentii”.

Insa dincolo de mutarile importante pe piata de publicitate, 2011 ar trebui sa fie si anul in care agentiile vor deveni mai curajoase in munca pe care o livreaza. Manuela Necula aminteste un citat ilustrativ: “Nu avem o criza de creiere in aceasta industrie, coloana vertebrala e cea care ne lipseste”.

“Am avut, noi ca industrie, un an greu in care proiectele interesante n-au fost foarte multe, in care am fost acuzati de scaderea calitatii produsului care iese pe sticla. In care mai mult ne-am vaicarit decat sa incercam sa facem ceva. Si cred ca si-a invatat fiecare lectia. Lucrurile nu pot sa mai continue asa pentru ca se vede”, spune ea.

Ultimii doi ani au fost o oportunitate buna pentru a confirma teoria potrivit careia cine comunica curajos in timpul crizei are succes. Iar clientii de publicitate si agentiile au tras concluziile necesare.

“Dincolo de toate, in industria asta avem cu totii egourile noastre. Te intreaba parintii, prietenii ce sunt lucrurile acelea pe care le vad in pauza publicitara. Multi dintre ei nu stiu pe care le-ai facut tu, dar oricum, ca industrie nu iti face placere sa fii pus la zid. Cred ca trebuie sa facem ceva in sensul asta”, conchide Manuela Necula.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri