IT-istii sunt, de cativa ani deja, printre cei mai "vanati" specialisti din piata muncii, motiv pentru care companiile care ii recruteaza le pun la dispozitie oferte greu de refuzat. Acestea includ atat salarii motivante, precum si o serie de beneficii extrem de tentante, asa incat sa se asigure ca ii vor atrage pe candidati.

"In IT cred ca sunt cei mai multi oameni lacomi in a invata, tehnologiile sunt diversificate si foarte atragatoare, tot timpul poti sa inveti ceva. Capacitatea unei companii de a oferi oamenilor oportunitati de a se dezvolta, de a invata, cred ca in curand va fi recunoscuta ca cea mai importanta capabilitate a unei companii, pentru ca mai toate companiile vor sa isi protejeze oamenii si, incetul cu incetul, ofertele vor fi mai mult sau mai putin la fel", a declarat pentru wall-street.ro Teodor Ceausu, country manager al companiei de software Ixia Romania.

Sunt oameni pentru care salariul este cel important o perioada de vreme sau nu este la inceput, dar devine pe parcurs. Importante sunt, de asemenea, lucrurile pe care le pot invata

Investitii de sute de mii de euro in formarea angajatilor

Astfel, un procent important din bugetul companiei este destinat dezvoltarii profesionale a angajatilor, in care compania investeste anual "pana la sute de mii de euro".

"Procent important din buget merge pe zona de dezvoltare profesionala a angajatilor, in contextul in care participarea la o conferinta poate sa coste si mii de euro, astfel ca ajungem sa cheltuim sute de mii de euro pe an pentru programe de dezvoltare. Sunt costuri foarte mari in zona de cursuri tehnice foarte avansate, pe care nu le gasesti online", a explicat Ceausu.

Acum 100 de ani daca erai ofiter, iti punea Dumnezeu mana in cap, acum 30-40 de ani daca erai doctor, acum daca esti IT-ist esti alesul sortii

Potrivit acestuia, participarea la programele de formare si specializare, fie ca este vorba despre cursuri, conferinte, workshop-uri, reprezinta alegerea fiecarui angajat in parte.

"Incurajam colegii sa fie deschisi si sa preia initiativa. Din 2016, am dat responsabilitatea si membrilor de echipa. Ei isi definesc obiectivele si isi convoaca managerul la discutia de evaluare. Intra in discutie cu perspectiva despre cum va putea el sa se dezvolte, iar el este responsabil de propria-i dezvoltare", a explicat Diana Tintea, HR manager Ixia Romania.

Potrivit acesteia, angajatii Ixia "fiind oameni de factura tehnica, se uita la tehnologii, se uita la proiecte. Unii vor programare, unii vor teste, unii vor programe internationale, unii sa isi exerseze capacitatile de a conduce echipe. Iar managerul trebuie sa identifice modalitatile prin care poate sa il ajute pe om sa se dezvolte"

Diana Tintea a adaugat ca cel mai important aspect in relatia angajat-angajator este ca cel din urma sa inteleaga "ce isi doreste omul sa faca si cum poate sa il ajute. Pare simplu de facut, dar este un efort important".

Biroul companiei de software Ixia din Bucuresti este cel mai mare centru de cercetare si dezvoltare al furnizorului american de solutii de testare a retelelor, cu aproximativ 400 de angajati.

Compania americana are 1.800 de angajati in 23 de tari.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri