Angajatorii cauta persoane autonome, flexibile, cu competente dovedite de management si cu rezultate in cariera. Daca vorbim de cei cu experienta, angajatorii din inginerie si constructii cauta, dincolo de expertiza tehnica, candidati capabili sa gestioneze singuri bugetele proiectelor, echipele de lucru, flota de utilaje si relatiile cu partenerii. Criteriile sunt pentru posturi de middle management pentru care candidatii trebuie sa aiba un nivel ridicat de experienta, de cel putin 7 ani, in unele cazuri chiar de 10 ani, potrivit Monicai Basu (34 ani), managing partner HR Boutique - Inginerie & Agribusiness, cu experienta de 7 ani in resurse umane.

Dupa ce termina facultatea, tinerii se pot angaja in constructii pe posturi de inginer design, inginer ofertare, inginer tehnic sau sef de santier pentru posturi in executie de lucrari. Salariile pornesc astfel de la 500 de euro.

Candidatul ideal are studii superioare tehnice in electro-energetica, instalatii sau constructii, persoana foarte bine organizata, atenta la detalii, bun comunicator, capabil sa garanteze structura, programarea și predictibilitatea proiectelor pentru care a fost desemnat. Pentru posturi entry level experienta poate reprezenta un avantaj, iar pe posturi cu un nivel mai ridicat, angajatorii cauta oameni cu cel putin 3 ani de experienta, potrivit anunturilor de angajare publicate pe eJobs.ro.

De ce iti trebuie cunostinte juridice in constructii

"Mai nou, angajatorii solicita cunostinte juridice, experienta contracte FIDIC, in cazul in care vorbim de proiecte finantate cu bani europeni, capacitatea de a gestiona conflicte in echipa, competente de a selecta, forma si evalua echipe. Acestea sunt joburi de Project Manager care presupun gestiunea integrata a unei lucrari", spune Monica Basu, specialist in recrutare in domeniul inginerei in constructii.

Ea subliniaza ca mare parte din companii angajeaza pe perioada determinata, atat cat dureaza proiectele, pentru posturi de project manager, site manager sau alte posturi care presupun managementul unui santier. In acest caz, salariile se pot incadra intre 1.000 si 2.000 de euro in functie de experienta si performanta.

"De asemenea, disponibilitatea de deplasare si/sau relocare sunt, in cele mai multe cazuri, conditii obligatorii. In primul rand, echipa de management a santierului trebuie sa fie disponibila la relocare/deplasare. Cat priveste partea operationala sau de executie, se prefera sa fie subcontractata local", mai spune Monica Basu.

Ce vor candidatii: stabilitate si nu tichete de masa sau laptop

Nu doar angajatorii au cerinte. Si candidatii vin cu pretentiile lor, doar ca acestea sunt "rezonabile", in opinia specialistului in recrutare. Asa ca ei au, mai degraba, asteptari legate de mediul de lucru, de sanatatea financiara si stabilitatea companiei respective decat de beneficii non-financiare, cum ar fi telefon, laptop sau tichete de masa.

Citeste si:

Pe langa salariu, angajatii primesc beneficii ca abonamente medicale, abonamente la sali de sport, vouchere cu discounturi pentru diverse servicii sau produse pana la masina sau locuinta in caz de relocare.

La ce sa ne asteptam de la 2015

Monica Basu, specialist in recrutare pe piata constructiilor, sustine ca indifferent ca este vorba despre companii multinationale sau despre antreprenori care sunt activi in piata constructiilor, lucrurile sunt "foarte imprevizibile".

"Din pacate, din cauza a ceea ce se intampla in plan politic, domeniul acesta este vadit afectat. Traim intr-o tara in care este nevoie sa se construiasca de la strazi, drumuri nationale, autostrazi pana la retele de apa si canalizare, retele de electricitate, retele de gaz s.a.m.d., dar, paradoxal, proiectele sunt suspendate, blocate, amanate, anulate", subliniaza Basu.

Specialistul crede astfel ca in 2015 angajarile se vor face punctual, doar pe proiecte semnate. In opinia ei, lucrurile se vor misca in acelasi ritm ca in acest an atat in cazul contractelor publice, cat si in cazul contractelor private.

Monica Basu a lucrat 8 ani intr-o corporatie, dintre care 5 i-a petrecut in departamentul de resurse umane, inclusive in functia de HR manager. Anul acesta, specialistul in recrutare si-a deschis propriul cabinet de recrutare si consultanta in HR, axat pe inginerie si agribusiness. In urma cu doi ani, a decis sa intre in business cu o cafenea-butic-librarie, Belle Vie, care s-a ridicat la o investitie de 60.000 de euro.

De la resurse umane in corporatie la antreprenoriat in HoReCa: ce planuri are sefa unei cafenele-butic-librarie

De la resurse umane in corporatie la antreprenoriat in HoReCa: ce...

Sursa foto: Inginer in constructii/Shutterstock.com