Adrian Mihai (foto cover), cofondator FAN Courier a explicat ca accentul se pune inca pe serviciile de baza, in piata de curierat. „A fost o diferenta foarte mare intre cerere si oferta iar serviciile extra vin doar dupa ce baza este asigurata. In ultimul timp, am avut multe cereri pentru imbunatatirea predictiilor, sa nu mai fie intervalul 9-17, care este foarte generos, ci o limita mai mica, de doar cateva ore. Facem pasi importanti in aceasta directie”, a declarat Mihai.

Ar fi posibil asa ceva, in conditiile in care Romania este inca deficitara la nivel de infrastructura si exista multe necunoscute in trafic?

„Noi am discutat cu o firma din Anglia si, intr-adevar, am constatat cu totii ca in Romania sunt multe variabile si businessul de aici e foarte greu de aliniat. Sunt multe imprevizibile in trafic, care conteaza in proportie de 70-80%, dar macar pentru procentele ramase se pot face imbunatatiri, asa ca este realista o reducere a intervalului”, a explicat cofondatorul FAN Courier. Acesta a completat ca o alta cerere importanta la implementarea careia se lucreaza este introducerea platii cu cardul la livrare.

Lucian Aldescu (foto articol), CEO al DPD Romania, a declarat ca reducerea estimarilor de livrare este o prioritate si pentru compania pe care o conduce, mai ales ca la nivel de grup exista o singura ora ca interval anuntat de livrare.

„De asemenea, avem clienti care incep sa isi aleaga si ora si exista o tendinta in acest sens in randul jucatorilor mai mici din piata. Un alt proiect important pentru noi este introducerea de POS mobil in Bucuresti, ce va fi implementat de la 1 mai. Sper sa participe toata lumea, sa primim acordurile necesare si toti cei implicati sa isi plateasca acel comision aferent, care se duce sub 1%, din fericire”, a mai spus Aldescu.

Citeste si:

La conferinta de comert electronic ecomTEAM de la Brasov, organizata de wall-street.ro, principalii jucatori din piata de curierat local au vorbit despre influenta cumparaturilor online la nivelul cifrei de afaceri.

Adrian Mihai a spus ca 35% din cifra de afaceri vine din cumparaturile online. Acum sapte ani, FAN Courier avea 1-2% din cifra de afaceri generata de online. Lucian Aldescu, CEO DPD Romania a spus ca pentru compania sa, 50% din afaceri vin din online. De asemenea, la nivel european, in 2015 DPD a inregistrat o crestere de 29% in comenzile B2C si de doar 12% in comenzile B2B, ceea ce inseamna ca trendul va fi catre cumparaturile online facute de oameni obisnuiti.

Vorbind despre dificultatile pietei de curierat, Adrian Mihai a spus ca nu exista o scoala de curieri, iar costul de a pregati un curier bun este mare si se realizeaza abia in trei luni.

„Nu au existat niciodata scoli de curierat. Vorbeam cu seful de parc auto de la noi si imi spunea ca nu gaseste un electrician auto pentru ca nu mai sunt in piata. Noi trebuie sa pregatim un curier cel putin trei luni pentru a avea eficienta si comportamentul potrivit. Un curier normal livreaza 80-90 de comenzi pe zi. In primele trei luni majoritatea nu trec de 30-40 de comenzi“, a spus Adrian Mihai, care a mentionat ca primul test pe care-l da un candidat la postul de curier este unul de citire si scriere.

ecomTEAM este un eveniment de comert electronic si marketing digital organizat de wall-street.ro si fondat de reteaua de afiliere 2Parale. Evenimentul este realizat in parteneriat cu FAN Courier si este sustinut de Vodafone, MasterCard, PayU Romania si DPD Romania, Valoris, Allpacka si ContentSpeed.