Natalia Stroe a absolvit Academia de Studii Economice si a inceput sa lucreze inca din timpul facultatii. Primul job – Colliers. Aici se ocupa de partitii pentru diferite cladiri de birouri, intrucat studia si arhitectura in paralel cu ASE-ul.

“La primul job mi-a placut foarte mult atmosfera, erau foarte multi tineri in perioada aia, ’96-’97, lumea avea o anumita energie de inceput si un anumit entuziasm, piata imobiliara se dezvolta. Erau foarte multe cladiri goale si noi mergeam si prezentam clientilor diferite propuneri de impartire a spatiilor”, isi aminteste Natalia Stroe.

Dupa Colliers a urmat producatorul de tigarete JTI. A fost atrasa de oferta prezentata de companie la un targ de job-uri.

“Erau putine companii in care sa inveti cu adevarat business si dispuse sa investeasca in tinerii proaspat intrati in aceasta lume. Si mi-a mai placut felul in care abordau programele acestea de entry level. La inceput am lucrat in resurse umane”, spune Natalia.

In 2004 s-a alaturat Coca-Cola Company unde a invatat si experimentat tot ce putea in materie de marketing si management de brand. A coordonat campanii pentru categoria de bauturi carbonatate si necarbonatate pentru Romania si zona Balcanilor.

“Dupa care, facand toate aceste lucruri, a fost cumva normala nevoia de a trece catre partea operationala, in Coca Cola Hellenic. Am bifat cam tot ce se putea face din punct de vedere marketing”, afirma Natalia Stroe.

A urmat firesc un pas catre o zona oarecum “interzisa” femeilor, insa spre care Natalia Stroe si-ar fi dorit sa se orienteze mai devreme. Incepand cu luna martie a acestui an a devenit regional sales manager al Coca-Cola HBC, pozitie din care va coordona activitatea unei echipe de 150 de agenti de vanzari din centrul si sudul tarii. Un detaliu foarte important: Natalia va gestiona activitatea de vanzari a brandurilor Coca-Cola HBC in comertul traditional.

“Mi se pare o mutare normala, intr-un fel regret ca nu am facut-o mai devreme, e esential sa cunosti din mai multe perspective. E nevoie de acest fel de <<a-ti murdari mainile>> intr-o companie de complexitatea celei in care lucram si intr-o zona in care lucrurile se misca atat de repede precum comertul traditional”, afirma Natalia Stroe.

Sursa foto: Radu Bercan, Shutterstock

Fara a oferi date despre ponderea comertului traditional in afacerile Coca-Cola HBC, Natalia Stroe spune ca, pe termen scurt si mediu, prioritatea sa va fi echipa. “Incerc sa ii cunosc, sa petrec mai mult timp in piata alaturi de ei. Am un respect deosebit pentru ce fac acesti oameni luand in considerare provocarile cu care se confrunta zilnic”, explica directorul de vanzari.

As dori sa vad cat mai multi oameni din marketing facand vanzari si invers

Media de varsta in echipa de vanzari coordonata de Natalia este de 37 de ani, mai putin de 10 persoane fiind femei.

“As dori sa vad cat mai multi oameni din marketing facand vanzari si invers. E bine sa existe o delimitare intre job-uri, insa e nevoie sa circule mai multi oameni dintr-o parte in alta. Si mi-as dori sa fie si mai multe femei. Exista aceasta perceptie ca e un job masculin. Nu exista o impartire intre sexe cand vine vorba de contributia pe care o putem avea. Exista dorinta de a face sau nu lucrurile diferit. Imi propun sa maresc numarul femeilor in echipa”, sustine Stroe.

De asemenea, aceasta isi propune sa petreaca mai mult timp in teren, alaturi de agentii de vanzari si clientii din comertul traditional.

Sper ca pot da raspunsuri simple la <<de ce-uri>>. Nevoia de a exprima aceste lucruri intr-un limbaj simplu si nu unul foarte tehnic, este un exercitiu bun pentru mine. Primul lucru pe care l-am intrebat a fost primul meu de ce <<de ce mai stam in birou>>

“Petrec si mai mult timp in teren, programul incepe in jur de 8 dimineata. Facem intalnirea de dimineata, petrec mult timp alaturi de area sales manageri. Merg impreuna cu ei in teren si invat de la ei, incerc sa petrec cat mai putin timp in birou. Aceasta este principala schimbare fata de alti ani, cand o zi buna era masurata in numarul de intalniri eficiente. Acum intalnirile sunt altfel, scurte, constante. Vorbim in comertul traditional de provocarile cu care se confrunta clientii in incercarea de a se pozitiona intr-o lume in care comertul modern se tot extinde. Sunt idei care vin de la agentii de vanzari, de la clienti, pe care incercam sa le punem in practica. Vreau sa traduc echipei, intr-un mod simplu si clar, de ce facem anumite lucruri sau de ce avem anumite strategii. Vreau sa aduc o si mai multa claritate echipei si sa inteleaga in ce directie mergem si de ce”, mai spune Natalia Stroe.

O posibila greseala pe care brandurile o fac – lucru valabil si in cazul oamenilor – este lipsa de continuitate in inovatii odata ajunsi in topul clasamentului. “Ne culcam pe o ureche odata ajunsi in top. Sunt branduri care construiesc si odata ajunse in varf nu mai inoveaza. Ori acest lucru trebuie sa se intample permanent”, sustine managerul Coca-Cola HBC.

Pe de alta parte, Natalia Stroe ar dori sa vada o mai mare deschidere din partea consumatorilor romani pentru produsele noi lansate in piata. “Speram ca romanii sa incerce lucruri noi, sa fie mai deschisi. Sunt mai reticenti decat alti consumatori din Europa de Vest. Aici este loc de crestere. In schimb, generatia millennials este o binecuvantare din punct de vedere al energiei, a ideilor noi adoptate cu usurinta”, adauga Stroe.

In Romania, sistemul Coca-Cola este format din Coca-Cola Romania - filiala a The Coca-Cola Company, pro­prietarul marcilor inregistrate - si par­tenerul sau Coca-Cola HBC, care imbuteliaza si distribuie produsele Coca-Cola sub licenta The Coca-Cola Company in Romania. Imbuteliatorul Coca-Cola a intrat pe piata din Romania in 1991 si opereaza in prezent trei unitati de productie in Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei. Compania are 14 puncte de distributie pe plan local.

Coca-Cola HBC cauta 7 tineri pentru job-uri in patru departamente

Coca-Cola HBC cauta 7 tineri pentru job-uri in patru departamente

Volumul vanzarilor Coca-Cola in Romania a crescut anul trecut cu 11%, la 153,9 milioane de navete, iar imbuteliatorul de bauturi racoritoare a recuperat astfel o parte din declinul inregistrat in precedentii doi ani, de 9% in 2013 si 6% in 2014.

Vanzarile Coca-Cola in Romania, in crestere cu 11%

Vanzarile Coca-Cola in Romania, in crestere cu 11%

Wall-Street.ro a lansat proiectul "Femei in business", in cadrul caruia va prezentam povestile celor mai puternice femei din mediul de business local, care conduc afaceri de succes sau detin pozitii-cheie in companii importante.