Acesta este, practic, noul concept al interviurilor wall-street.ro, "biroul mobil", unde dialogam cu manageri si antreprenori de top, in miscare, deplasandu-ne catre locurile relevante din viata profesionala sau personala a celor intervievati. Astazi, urma sa testam, intr-o "calatorie" catre Aeroportul Baneasa, noua aplicatie pentru mobil lansata de Allianz-Tiriac Asigurari ce ofera posibilitatea de a cumpara asigurari medicale pentru calatorii in strainatate.

La scurt timp, cu un zambet larg, Remi Vrignaud coboara, relaxat, treptele cladirii si ajunge in dreptul "biroului mobil" Mercedes-Benz Clasa V. Dupa scurte introduceri, urmeaza o sesiune foto si pornim catre aeroport, cu liderul pietei de asigurari. Bineinteles, cu un asigurator in masina nu am "scapat" nici unul fara a purta centura, ceea ce este si corect. Inca de la primele fraze ne dam seama ca mobilitatea reprezinta o componenta esentiala a vietii lui Remi Vrignaud. "Cred ca acesta este viitorul si trebuie sa ne adaptam, sa investim continuu in solutii digitale", spune seful Allianz-Tiriac Asigurari, care se afla deja de trei ani in tara noastra si vorbeste limba romana foarte bine. "Clientii nostri sunt conectati zilnic la aceasta realitate si, astfel, trebuie sa ne gandim la toate posibilitatile de a facilita legatura lor cu noi. Nu doar prin telefon sau e-mail", arata el.

Pe drum nu scapam de trafic, aglomeratia si forfota de dimineata, care inunda ca de fiecare data Capitala. In biroul nostru "mobil" insa suntem parca feriti de toate aceste lucruri, totul desfasurandu-se dincolo de discutia noastra. "Foarte comod. Este o masina care ofera confort si siguranta. Noi vindem, de asemenea, siguranta, deoarece, traim din relatia cu clientii, din increderea lor si vice-versa. Trebuie sa ne respectam intotdeuana promisiunile si sa fim langa asigurati, in momentele dificile", apreciaza Remi Vrignaud.

Zona de nord a Capitalei este cunoscuta si pentru proiectele sale imobiliare si rezidentiale, in ultimii ani aici rasarind cartiere si cladiri de birouri de diferite dimensiuni, lucru remarcat si de Remi Vrignaud. "Sunt de aproape trei ani in Bucuresti si pot spune ca este un oras foarte interesant, dinamic in care se schimba continuu multe lucruri. Remarc acest lucru, de fiecare data cand sunt plecat din tara, pentru o perioada mai lunga si revin. Imi spun: «Iata, inca o cladire ridicata sau inceputa», ceea ce este un semn foarte bun, pentru oras, dar si pentru economie. Imi plac foarte mult cartierele cu profil rezidential, cu vile frumoase. Vedem si acum in drum spre aeroport ca sunt multe proiecte in dezvoltare", afirma seful Allianz-Tiriac Asigurari.

In opinia sa, "Romania este o tara care devine pe zi ce trece tot mai frumoasa" si spune ca il leaga mai multe lucruri, de cat pare la prima vedere, de aceste meleaguri, inclusiv faptul ca unul dintre parintii sai are origini romane. "Am vizitat des Romania, in perioada copilariei, si intotdeauna mi-a placut, dar si acum savurez tot ceea ce este frumos in Romania. Imi place Bucurestiul, deoarece are multe parcuri si lacuri foarte frumoase, precum cel din Herastrau, iar asta regasesti rar intr-o capitala. Foarte mult verde in jur si asta imi place. Am observat si cateva benzi pentru biciclete. Foarte «state of the art», modern. Este important sa faci miscare, ca oamenii sa aiba posibilitatea de a folosi bicicletele, sa mearga pe jos, sa alerge. Spune asta, deoarece noi promovam o viata sanatoasa, ca asigurator si vindem si asigurari de sanatate".

Piata de asigurari, drum lung pana la maturitate

Am oprit cateva minute "biroul mobil" amplasat in noul Mercedes-Benz Clasa V in zona Fantanei Miorita, moment in care imi aduc aminte de scopul calatoriei noastre spre aeroport si il rog sa ma atentioneze daca uit sa discutam despre noua aplicatie. "Eu nu trebuie sa va atentionez, ci este aplicatia in sine care ne va atentiona. Sper!", spune Remi Vrignaud razand.

Pornim din nou la drum si il rog sa ne creioneze o imagine despre viata de CEO in asigurari, despre provocarile pe care aceasta le scoate unui manager in cale. Parca abia astepta sa-l intreb acest lucru si imi raspunde ca provocarile sunt multiple, dar cea mai frumoasa, in opinia sa, interesanta si pozitiva, in acelasi timp, este de a reusi sa dezvolte piata mai departe, impreuna cu ceilalti jucatori de asigurari. "Viata de CEO intr-o companie de asigurari este una foarte frumoasa. Este o industrie dinamica, unde se intampla multe lucruri, care fac parte dintr-o piata de acest fel, tanara si care mai are drum lung pana la maturitate", apreciaza seful Allianz-Tiriac Asigurari.

Aflam, de asemenea, ca isi incepe ziua de lucru la biroul din strada Caderea Bastiliei cu o cafea si o discutie cu asistenta personala, despre programul din ziua respectiva, dar si despre ceea ce s-a gandit la micul dejun, pentru ca, asa cum spune chiar el, "rar are un inceput si un final. Un CEO lucreaza «non stop», dar asta face parte din jobul si responsabilitatea mea, pe care eu mi-am asumat-o. Rolul de CEO in asigurari capata sens atunci cand ajuti oamenii. Nu vindem doar o polita de asigurare, ci ajutam oamenii atunci cand au nevoie de noi".

Discutia revine la piata de asigurari din Romania si il intreb de ce ar avea nevoie aceasta pentru a se dezvolta si imi evidentiaza trei factori esentiali: educatia financiara, nivelul de trai si stimulentele fiscale. "Gradul de penetrare va creste impreuna cu educatia financiara. Nevoia de o asigurare va creste odata si cu nivelul de trai, iar aici suntem foarte dependenti de situatia economica, care din fericire pentru Romania trendul este foarte promitator. Discutam in acest an de o crestere estimata a PIB de aproape 4%", spune Remi Vrignaud.

Gradul de penetrare in piata de asigurari este foarte redus, mai ales pe partea de non-motor. De exemplu, daca discutam de asigurarile de locuinta, gradul de penetrare este de 20%. La RCA este totalmente diferit. Dar, la ora 9 si 44 de minute, moment in care suntem foarte aproape de Aeroportul Baneasa, sistemul de alerta Allianz-Tiriac Asigurari isi face simtita prezenta, iar Remi Vrignaud este avertizat de aplicatie ca nu are o asigurare medicala pentru calatorii in strainatate incheiata.

Nu sta prea mult pe ganduri si incepe procesul de achizitie pe telefon a unei asigurari de tip Voiaj, pe perioada determinata, despre care povesteste ca pot fi adaugate si clauze suplimentare la o asigurare standard. "Am alergat de curand la maratonul din Bucuresti, dar daca m-as fi dus la Berlin, unde acum doua saptamani a fost, de asemenea, un maraton, as fi putut face si o asigurare de sport sau de agrement, impreuna cu o asigurare de calatorie. Sau pot sa adaug alte persoane, daca plec cu toata familia. Pot sa adaug si o asigurare de bagaje. Insa, daca vreau sa nu am griji tot anul, pot sa fac o asigurare Multitravel pentru 365 de zile", spune Remi Vrignaud.

Ajunsi la aeroport, fara sa coboram din masina, Remi Vringaud ne arata usile glisante de la intrare, pe care Allianz promoveaza tocmai aceasta aplicatie. Ulterior, suntem nevoiti sa pornim din nou la drum, pentru a nu bloca accesul, de data aceasta inapoi catre sediul din Caderea Bastiliei.

Similaritati intre Austria si Romania? Nu prea...

"Daca ne gandim la situatia actuala din industria de asigurari, un lucru foarte important ar fi sa recastigam increderea in companiile de asigurare. Toate studiile facute si anul acesta de ASF se concentreaza din fericire tot mai mult pe forta si stabilitatea financiara. Este drept ca piata inca are probleme de rezolvat, dar, asa cum am spus, trebuie sa facem tot posibilul sa recastigam increderea clientilor. Exista norme, legi si o autoritate de supraveghere care trebuie sa invervina atunci cand trebuie, lucru absolut normal in fiecare piata de asigurare din lume", apreciaza seful Allianz-Tiriac.

In opinia sa, pe langa educatia financiara a populatiei, cresterea nivelului de trai, piata de asigurari are nevoie, de asemenea, si de o deductibilitate fiscala mai ridicata. "Acum cu noul cod fiscal, asigurarile de sanatate beneficiaza de o deductibilitate similara cu pensiile private. In continuare, insa, noi promovam si subliniem faptul ca pentru a creste gradul de penetrare in asigurari, o stimulare fiscala mai ridicata sau care sa cuprinda mai multe feluri de asigurari este esentiala. La asigurarile de sanatate deductibilitatea este acum de 800 de euro si ne bucuram de acest lucru, dar speram ca va fi la fel si pentru asigurarile de viata, unde gradul de penetrare curent este foarte redus", spune Remi Vrignaud.

Ne apropiem cu pasi repezi de unde am plecat initial si il rog ca ultima tema de discutie sa ne spuna daca exista similaritati si diferente intre piata de asigurari din Romania si cea din Austria.

"Vad mai multe diferente decat similaritati", spune Remi Vrignaud. "In primul rand, piata din Austria este una saturata. Daca v-am spus ca in Romania gradul de penetrare pentru asigurarile de locuinta este de aproximativ 20% si sunt preponderent asigurari obligatorii incheiate, in Austria, precum si in Germania, exista un grad de penetrare de peste 90% pe asigurari facultative. Sunt piete saturate, mult mai asezate, dar sunt si diferente cu privire la modul de asigurare. De exemplu, acolo ai o reinoire automata, nu o reinoire activa in fiecare an. Asta inseamna ca, in medie, asigurarea auto de exemplu, se schimba, ca si asiguratorul, numai cand schimbi masina, pe cand in Romania este o reinoire activa in fiecare an, la un alt asigurator, de regula, ceea ce face ca piata sa fie extrem de competitiva, mai ales pe RCA".

Restul drumului, catre sediul Allianz-Tiriac Asigurari, vorbim relaxat despre concedii si deplasari in strainatate in interesa de serviciu. Aflam ca destul de des calatoreste la sediul Allianz din Germania, iar de Sarbatori alege sa mearga alaturi de sotie si copii in Austria. Dupa aproximativ o ora si jumatate de drum, parcam iarasi in fata Allianz-Tiriac Asigurari din strada Caderea Bastiliei, unde ne luam la revedere si Remi Vrignaud se intoarce la ceea ce stie sa faca mai bine: la rolul unui CEO dedicat asiguratilor companiei pe care o conduce.

Sursa foto: Mircea Dragos