Florea Udrea, 51 de ani, a lucrat timp de 18 ani ca inginer topograf in topometrie, proiectare si executie de retele de inalta tensiune si statii electrice in Malaesia, Singapore, Yemen, Qatar, Cipru si Romania, meserie in care castigurile puteau ajunge lunar la 2-3.000 de euro.

Intors in tara a deschis un magazin alimentar in comuna Galicea, judetul Valcea, acesta fiind si principala sursa de aprovizionare pentru familia sa, in afara magazinelor mai mari din Pitesti, Craiova sau Ramnicu Valcea. Anul trecut a auzit prima oara de franciza LaDoiPasi, in momentul in care a intrat intr-un magazin Metro Cash&Carry.

“Mi-am dorit sa am aceeasi organizare si aceeasi experienta si in magazinul meu. Ulterior, am vizitat cateva magazine LaDoiPasi din jurul localitatii. Am intrat in retea pentru ca mi-am dorit sa practic un comert profesionist, iar franciza mi-a oferit tocmai aceasta posibilitate”, explica Florea Udrea.

Investitia initiala a fost de 10.000 de euro, bani obtinuti atat din fondurile societatii, cat si dintr-o linie de credit, suma fiind folosita pentru amenajarea exterioara si interioara a cladirii, adaptarea lay out-ului LaDoiPasi pentru dimensiunile magazinului si achizitionarea echipamentelor de lucru – rafturile metalice, rafturile pentru legume si fructe, vitrina frigorifica, sistemul de directionare a clientilor, sistemul informatics si schimbarea instalatiei electrice.

“Am obtinut franciza in maxim o luna de zile. Ma aflam la un meci de fotbal important al echipei din Galicea, cand o angajata m-a cautat spunand ca un reprezentant LaDoiPasi se afla in magazinul meu. Nu a fost nevoie de prea mult timp pentru a ma convinge, vizitasem si alte magazine LaDoiPasi. Mai aveam nevoie sa stiu doar conditiile de realizare a acestui parteneriat. Dupa ce le-am aflat si dupa consultarile cu familia, am inceput sa pregatesc toate documentele necesare pentru realizarea parteneriatului”, afirma proprietarul magazinului LaDoiPasi.

Magazinul detinut de familia Udrea este situat in central comunei Galicea, are o suprafata de 125 mp si 10 angajati. In zona, pe o raza de circa 500 metri mai sunt deschise doua magazine alimentare, cu o suprafata mai mica.

Magazinul are zilnic o medie de 400 de clienti, valoarea medie a unei comenzi fiind de 20 de lei. Printre cele mai comercializate produse se numara bauturile racoritoare, bere, legume, fructe, zahar, ulei, mezeluri.

“In urma unui studiu pe care l-am realizat in randul clientilor fideli ai magazinului, am aflat ca ar trebui sa imbunatatesc sortimentatia – sa aduc articole noi la un pret mai mare si de o calitate mai buna. Rezultatele s-au vazut imediat: clientii au fost dispusi sa consume produsele de calitate indiferent de pret”, afirma Udrea.

Citeste si:

Potrivit proprietarului, investitia initiala poate fi amortizata in decursul unui an.

Magazinul a generat anul trecut o cifra de afaceri de 3 mil. lei, pentru 2013 proprietarul estimand afaceri de 3,4 mil. lei.

“Afacerea s-a dezvoltat in fiecare an, pentru ca am luat masuri variate – de la investitii constante la cresterea stocului de marfa. Inclusiv serviciile acordate clientilor au fost perfectionate de la an la an, astfel ca pot sa spun ca in fiecare an ne-a mers din ce in ce mai bine”, adauga Udrea.

Cu toate aceasta, criza financiara si-a pus amprenta si asupra business-ului sau, in special spre finalul anului trecut si in primele trei luni din 2013.

“Acest lucru s-a datorat si conditiilor economice dificile precum problemele de la combinatul Oltchim, care au afectat situatia financiara a clientilor nostri si, implicit, au avut un impact asupra evolutiei afacerii”, spune Florea Udrea.

Retailerul german Metro Cash&Carry Romania a ajuns la o retea de 600 de magazine deschise in franciza sub brandul "LaDoiPasi", concept lansat pe piata locala in luna martie 2012 si care se adreseaza micilor comercianti.

Formatul LaDoiPasi este prezent si in Bulgaria, cu 1.936 de magazine, Polonia (1.750 de magazine), Serbia (1.245 de magazine) si Rusia (15 magazine).

Metro Cash & Carry Romania, parte a Metro Cash & Carry International, a intrat pe piata romaneasca in octombrie 1996, prin deschiderea primului centru de distributie, in Bucuresti. Reteaua numara in prezent 32 de magazine in 24 de orase. Compania are 5.440 angajati.

Wall-Street.ro va continua sa prezinte in editiile din saptamanile urmatoare povestile de succes ale altor antreprenori romani care au intrat in reteaua LaDoiPasi