„Fara reclama, nu existi: Google, investitii organice cat si CPC, Facebook si marketing afiliat – acestea sunt canalele principale de promovare in prezent. Pentru canalele de marketing online mentionate vom aloca un buget de aproximativ 20.000 de euro/luna”, spun ei.

Cei do antreprenori au lansat Boutique Mall in 2008 cand, dupa o experienta de cateva luni in SUA, George Chiruta a revenit in tara si s-a angajat la Directia Proprietati Imobiliare din cadrul Romtelecom.

„Acolo l-am intalnit pe Tudor, cu care, impreauna, am creat si dezolvat ceea ce astazi puteti vedea pe www.b-mall.ro. Initial, am avut un card de credit de 500 $ luat de la banca din SUA cu care am inceput sa ne luam articole de imbracaminte si incaltaminte in scop propriu. Ulterior, am inceput sa luam si pentru prieteni si am realizat ca piata are nevoie de cineva care poate sa ofere servicii de calitate. Mi-aduc aminte ca intr-o duminica, am creat prima varianta de site la o terasa din Piata Romana, o varianta destul de primara dar care ne-a dat imboldul de care aveam nevoie”, spune el.

George, 29 de ani, a terminat Facultatea de Informatica Manageriala si Master Financiar Bancar, avand in trecut o agentie imobiliara, in anii 2007-2008, la care a decis sa renunte inainte de plecarea in SUA unde initial era si decis sa ramana. O alta firma avuta de el a fost una de transport care insa, odata cu venirea crizei, nu a performat.

Tudor Alexandru Balaban are 26 ani si a terminat Management Financiar-Contabil si Master Marketing Comunicare si Relatii Publice din Cadrul Universitatii Spiru Haret. El s-a angajat inca din facultate la Romtelecom, „pentru a-mi asigura nevoile personale. Vroiam sa fiu independent financiar si incercam mereu sa comercilizez diferite produse online. Imi placea ca imi ofera flexibilitate totala”, spune el.

„Am inceput sa ne facem singuri coletele, preluam comenzile la semafor si faceam livrarile personal, in afara programului de lucru. Era destul de obositor dar ne reveneam repede”, isi amintesc ei.

Plaforma actuala B-mall.ro este a 3-a varianta si a venit ca o cerinta naturala a pietii, spun ei.

„ Numarul mare de vizitatori, feed-back-ul clientilor, ne-a impins practic sa modificam platforma. A fost o munca de cateva luni, efort sustinut si foarte, foarte mult stres. Aveam momente cand simteam ca nu vom mai reusi sa finalizam proiectul, dar am reusit sa lansam si nu ne vom opri aici. Mereu apar noi provocari si trebuie sa ne adaptam”, spun managerii magazinului care gazduieste in prezent peste 100.000 de produse care acopera patru mari categorii de fashion – barbati, femei, fete, baieti.

Citeste si:

Practic, Boutique Mall are aproximativ 1.400 de marci, printre care se numara Dsquared, Guess, Calvin Klein, Viviene Westwood dar si altele populare mai ales in SUA, precum DC, Frye sau Marc Jacobs.

„Clientul b-mall.ro este un consumator premium care cunoaste calitatea si nu pune neaparat accent pe discount. Aceste cifre pozitioneaza b-mall.ro ca fiind unul din cele mai mari magazine online de fashion din Romania. Pentru 2014 compania isi propune sa atinga o cifra de afaceri de 500 de mii de euro”.

Provocarile in perioada imediat urmatoare sunt destul de diversificate si pot aparea din diferite locuri, precum clientii, furnizorii, competitie. „Mereu apare cate ceva la care nu te astepti”.
eCommerce-ul, „clar in crestere”

Ecommerce-ul in Romania, atat pe fashion cat si pe alte domenii, este „clar in crestere” si va ramane pe acest trend cel putin in urmatorii 10 ani.

„Romania este prin definitie, o tara de consumatori. Ne propunem ca in 2014 sa atacam si alte industrii online”, spun antreprenorii.

Pe de alta parte, in Romania, inca este nevoie de educatia consumatorului, acesta avand impresia ca ai putea sa livrezi o cutie goala. „La acest capitol ar trebui sa lucram mai mult, noi cei toti din mediul online, insa exista intotdeauna acei oameni care urmaresc castigul mare pe termen scurt si avem de suferit din cauza lor. Multi retaileri comercializeaza produse contrafacute, nu livreaza la timp, fac rabat la calitate si atunci reticenta clientului e intr-o mica masura justificata”, incheie tinerii antreprenori.

B-Mall.ro are concurenta majora, pe o piata de 3-4 miliarde de euro. Printre concurenti se numara FashionUp.ro, Miniprix.ro, BonPrix.ro, Elefant.ro sau FashionDays.ro.