Afacerea s-a deschis pentru public in luna octombrie, dar planul a fost facut in urma cu mai bine de un an. Ideea, insa, e si mai veche si a aparut cand Simona si sotul ei isi cautau verighete pentru casatorie, cu design si pret convenabil. Au gasit mai greu si au realizat ca piata de aur din Romania este la extreme, tintind segmentul luxury, unde, adesea, se pune accent doar pe diamant si segmentul low cost, cu bijuterii care se vand la gram, doar pentru costul aurului, care nu pun accent pe design, cu produse importate din tari precum Turcia, India, Thailanda, Italia sau Spania. Asa au ajuns la concluzia ca segmentele medium si upper medium nu sunt acoperite.

Inainte de a concretiza ideea afacerii, Simona a facut cursurile Assamblage, singura scoala de bijuterie contemporana din Bucuresti. Acolo a realizat ca vrea sa mearga mai departe in aceasta directie, dar nu ca bijuterie contemporana de autor, unde toata munca trebuie facuta mereu de la zero, fara a avea posibilitatea de a replica o bijuterie, ci in colaborare cu ateliere cu traditie, care si-au dat mestesugul mai departe din generatie in generatie.

„Pornind de aici, mi-am dat seama ca exista un potential pe piata bijuteriilor din aur, pe segmentul medium si upper medium, facute cu design, cu povesti, lucrate, aici, in Romania, pentru ca inca mai avem ateliere care daca nu functioneaza si nu isi duc mai departe traditia, se vor pierde”, spune Simona.

Propria afacere dupa 15 ani de corporatie

Dupa 15 ani in corporatie, dintre care ultimii cinci petrecuti in Henkel, in marketing, in divizia de adezivi, si-a dat demisia si a inceput sa lucreze la propria afacere. Experienta de antreprenor a sotului ei a ajutat-o sa isi puna la cale afacerea. Sustinerea oamenilor din domeniu pe care i-a cunoscut a contribuit, de asemenea, la construirea proiectului.

Top 10 tari din Europa in...
Citeste si: 10 tari din Europa in care sa incepi un business. Romania, in top

In prezent, pentru Iona Jewelry lucreaza cinci persoane, plus o serie de colaboratori. Simona se ocupa de marketing, de administrarea businessului si de colaborarea cu cele trei ateliere care lucreaza produsele, aflate in Bucuresti si in tara, pentru a putea livra cat mai repede in diverse orase. Designerii de produs au fost dificil de gasit la inceput, dar acum Iona Jewelry colaboreaza cu mai multi, printre care si un arhitect.

Aurul si pietrele pretioase din care sunt facute bijuteriile sunt ale atelierelor cu care colaboreaza. Aurul este cumparat din Austria si Germania, in timp ce pietrele sunt cumparate din Anvers, Belgia, cea mai mare piata de pietre pretioase din Europa.

Pana acum au patru colectii: Urban Goddess, The Nature, inspirata de totemuri, simboluri protectoare din natura, intruchipand animale, pasari sau plante sacre, Azteca, care are bijuterii construite in spiritul civilizatiei aztece si Black Label, bijuterii statement.

Nighters, afacerea cu...
Citeste si: Nighters, afacerea cu pijamale inceputa cu 80.000 de lei

Numele Iona a venit dupa un brainstorming facut in echipa. Desi Iona duce, in primul rand, cu gandul la titlul cartii lui Marin Sorescu, ideea care a dat si numele brandului, numele este frecvent in cultura anglo-saxona, iar in Scotia exista o insula numita astfel, unde oamenii fac bijuterie celtica, din argint, precizeaza fondatoarea afacerii.

80.000 de euro pentru un an de functionare

Pentru primul an de functionare al firmei a fost bugetata o investitie de 80.000 de euro, din surse proprii, care acopera colaborarile cu ateliere si designeri, materialele, produsele, stocurile, planul de promovare, investitia in branding, investitia in comunicare, in campanii de marketing si showroomul pe care intentioneaza sa il deschida in luna noiembrie. Investitia este estimata sa fie amortizata in trei ani de zile.

Pentru anul viitor, planul este de a consolida si de a creste brandul si de a lansa noi colectii. „Cred ca mare parte din investitie, odata ce ne asezam pe piata, se va duce in directia asta, in cat mai multe colaborari, in cat mai multe campanii, in asa fel incat sa fie cat mai cunoscut si sa mearga in directia pe care ne-o dorim, aceea de bijuterie minimalista din aur cu design, fabricata aici, in Romania, care spune o poveste”, spune Simona.

Nu planuiesc, insa, sa intre in mall-uri sau in alte galerii comerciale. In schimb, Iona Jewlry colaboreaza cu concept store-uri care au o directie de dezvoltare similara cu ei, precum AlbAlb.

Erste: T4 arata mai prost in...
Citeste si: Erste: T4 arata mai prost in Europa decat in SUA

Frica in comertul online cu bijuterii

In ceea ce priveste extinderea pe piete din afara Romaniei, ideea este inclusa in planul pe termen lung al brandului, dupa ce se consolideaza la nivel national. Ca model de business, intentia este sa se dezvolte in afara prin comertul online.

„Esential este sa ne dezvoltam in Romania, mai ales in comertul online. In afara, comertul online cu bijuterie din aur este mult mai dezvoltat decat in Romania. Sursa noastra de inspiratie a fost Iconery, din Statele Unite. Asa cum este Iconery sunt mai multe businessuri in afara, dar in Romania inca nu este dezvoltat acest potential, pentru ca in continuare vrei sa simti, sa pipai bijuteria, sa te asiguri ca e reala. Exista inca reticenta si frica ca s-ar putea sa nu primesti produsul primit in online”, marturiseste Simona.

Pentru a diminua aceasta frica a consumatorului, produsele pe care le fabrica sunt livrate cu toate certificatele de garantie, de autenticitate si cu marca Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

Comenzile au inceput deja sa vina, atat din site, cat si din social media, unde planuiesc sa investeasca bani. „Au inceput sa vina comenzile si din cercul de cunoscuti, dar si persoane absolut necunoscute, care ne-au vazut in online sau care ne-au vazut in presa tiparita. Imaginea e cea care vinde. De acolo au intrat in site, au vazut si au dat comanda”, spune Simona.

Iona ofera clientilor posibilitatea sa aiba bijuteria pe care o concep singuri, prin sectiunea „Creeaza-ti povestea” de pe site. Prima comanda a venit din partea unui chirurg plastician care a dorit o lama de bisturiu de 15 milimetri. Pretul unei comenzi custom made difera in functie de costul de productie si poate varia de la 200 de lei sau 5.000 de lei, pretul unui inel model infinity, pentru care este nevoie sa fie batute 42 de diamante de 0,01 milimetri. Alte servicii oferite clientilor sunt gift cardul si wish listul, care poate fi trimisa pe mail prietenilor.

Copy-paste in industria bijuteriei

Ca in orice industrie, si in cazul bijuteriilor exista modele care sunt copiate si replicate la scara foarte mare si la preturi mai mici. Pentru a intampina aceasta problema, Iona Jewelry are in plan sa aduca constant clientilor produse noi si vor incepe cu o colectie de primavara.

„In industrie sunt foarte multe modele copy-paste. Exista riscul asta, ni l-am asumat, dar nu din partea atelierelor cu care lucram, ci pur si simplu pentru ca piata evolueaza in domeniul asta. Daca un model va prinde foarte bine, exista riscul ca in decursul catorva luni sa fie copiat. Pe de alta parte, avantajul de a avea acesti designeri de produs cu care colaboram, este ca putem sa venim cu un model nou. Acum incepem sa ne gandim la o colectie de primavara. Vom incepe sa gandim colectii in avans, astfel incat sa aducem in permanenta ceva nou si sa minimizam riscul de a fi copiat, care exista”, explica Simona.

Sursa foto: Facebook Iona Jewelry