Potrivit reprezentantilor Uniunii Nationale a Cooperativelor Agricole de Productie Integrata (UNCAPI), producatorii romani ar fi putut livra, din saptamana 21-27 mai, sase tone de rosii si 20 de tone de cartofi saptamanal. Unul dintre motivele care au impiedicat aceste livrari, invocate de fermieri, este faptul ca marile retele de magazine nu au inca o startegie de preluare a productiei realizate. In acelasi timp insa, fermierii vand dezorganizat, dupa cum recunosc ei insisi. Alte legume romanesti, precum fasolea galbena, varza si castravetii, sunt deja in hipermarket.

Majoritatea producatorilor agricoli intampina greutati in valorificarea productiei, pentru ca marile retele de magazine inca nu au o strategie de preluare a productiei realizate, spun reprezentantii Uniunii Nationale a Cooperativelor Agricole de Productie Integrata (UNCAPI), recunoscand insa ca ”producatorii nostri sufera inca la capitolul organizare si asociere si se multumesc cu un profit care sa le asigure «traiul decent», ceea ce inseamna cantitati mai mici la un pret mai mare”.

„Din punct de vedere al hipermarketului, rosia romaneasca este mai zemoasa, ceea ce inseamna ca rezista mai putin si este mai sensibila la manevrare decat rosia provenita din import. Din ce am discutat cu colaboratorii de la Tara Mea, de exemplu, tot ce le livreaza Cooperativa sunt produse fara pesticide, fara conservanti, probabil cu preturi usor mai mari decat cele din import. Cred ca solutia e sa lucram impreuna – producatori/legumicultori, cooperative agricole, retaileri si Ministerul Agirculturii si Dezvoltarii Rurale – la solutii pentru produsele romanesti, pentru ce se produce in tara noastra. In primul rand sa intelegem ca e vorba si de siguranta alimentara, apoi de impactul pe care il putem avea in bugetul tarii, valorificand astfel potentialului agricol al Romaniei”, spune Stefan Nicolae, secretar general UNCAPI.

Fermierii romani produc legume, dar vand dezorganizat

Productia de fructe si legume, care a avut foarte mult de suferit din cauza problemelor de clima, a beneficiat totusi de sprijinul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, spun fermierii, mai ales cu Programul Tomata, sprijin financiar care face ca productia de tomate sa inregistreze o crestere substantiala fata de alti ani.

legume, rosii, UNCAPI, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, fermieri, Florin Burculescu

„De multe ori cumparam cantitati mai mari de rosii, cartofi si alte legume perisabile decat comanda pe care o avem de la Kaufland ca sa ii ajutam pe micii producatori sa ruleze marfa si sa creasca. Dar nu asta e problema. Problema reala este ca am putea livra mult mai mult la raft, dar legumicultorii se indreapta catre traditionala piata, pentru ca nu-i baga nimeni in seama - lucru absolut firesc, de altfel. Daca nu invatam sa lucram cat mai organizat, prin cooperative si asociatii, nu avem cum sa crestem si sa ne recastigam piata, deci ramanem cu «potentialul»”, declara Florin Burculescu, presedinte al Cooperativei Tara Mea, organizatie de fermieri care are mai multe parteneriate cu reteaua Kaufland.

Cooperativele inscrise in Uniunea Nationala a Cooperativelor Agricole de Productie Integrata (UNCAPI) au afaceri de 40 de milioane de euro in cele mai importante ramuri din agricultura. Sectoarele in care activeaza sunt: sectorul vegetal, legumicol, cresterea pasarilor si productia de oua, cresterea ovinelor si caprinelor, procesarea si productia de lapte si a produselor din lapte, precum si vanzarea produselor agroalimentare. UNCAPI cuprinde trei mari cooperative, o asociatie a crescatorilor de ovine si caprine si aproximativ 400 de fermieri. In acest moment, toate cooperativele care sunt inscrise in UNCAPI colaboreaza intre ele.

Sursa foto: Dreamstime.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Agricultură »



Setari Cookie-uri