În ultimii ani, seceta și anii grei din punct de vedere economic au creat provocări majore pentru companiile din întreaga lume. Aceste probleme au fost amplificate de crizele politice, de pandemia COVID-19 și de războiul din Ucraina. Industria agricolă este sub presiuni mai mari ca oricând.

Cu toate acestea, companiile care au fost capabile să-și adapteze afacerile, să rămână centrate pe client și să găsească noi oportunități în fiecare sezon, au reușit să rămână la suprafață în această perioadă dificilă și incertă. Și industria agricolă a fost nevoită să-și schimbe abordarea și să devină mai creativă în soluționarea problemelor cu care se confruntă.

ȘI TOT VIN: SECETĂ, PANDEMIE, RECESIUNE ȘI RĂZBOI

În timpul secetei, agricultorii au fost nevoiți să se confrunte cu lipsa de apă și cu recolte mai mici, ceea ce a afectat direct veniturile lor. În aceste condiții, au trebuit să găsească modalități noi de a-și optimiza afacerile și de a-și crește producția. Un exemplu în acest sens este utilizarea noilor tehnologii agricole, precum lucrările minimum tillage, culturi de acoperire sau chiar soluții digitale cum sunt hărțile satelitare, stațiile meteo care ajută fermierii să monitorizeze mai eficient cultura lor și să obțină producții mai bune.

Pandemia a schimbat dramatic modul în care oamenii își fac cumpărăturile și a afectat lanțurile de aprovizionare ale companiilor. Aceste schimbări au avut un impact major asupra industriei agricole, care a trebuit să se adapteze rapid la noile cerințe și nevoi ale consumatorilor. În acest context, au apărut noi oportunități pentru companiile care au fost capabile să se adapteze la noile condiții de piață și să-și extindă afacerile.

Recesiunea economică și războiul din Ucraina au avut un impact major asupra industriei agricole din România. În aceste condiții, companiile au fost nevoite să își revizuiască strategiile și să se concentreze pe găsirea de noi piețe de desfacere și de noi parteneri comerciali.

Un exemplu adaptabilitate la condițiile actuale este RWA România și abordarea CEO-ului Bogdan Radu.

ABORDAREA RWA ROMÂNIA

În plină campanie de primăvară, RWA România își propune să-și consolideze poziția pe piață, urmărind reziliența și stabilitatea ca obiective principale. Pentru a atinge acest lucru, compania are un plan bine stabilit care include o strategie creativă în vânzări, menținerea ritmului de comenzi și livrări pentru toate categoriile de inputuri.

Totodată, RWA își propune să rămână profund orientată pe fermierii pe care îi are deja în portofoliu și pe îmbunătățirea calității relației pe care o are cu aceștia.
"În vremuri de criză, ne întoarcem la valori. Ne întoarcem la esență, ne întoarcem la oameni, la echipă, la fermieri. Ei sunt cei care ne-au adus la acest punct", a transmis Bogdan Radu.

RWA România se concentrează pe coordonarea activităților departamentelor și încurajarea unei culturi organizaționale solide, care include diversitate, investiții în viitor și o puternică ancorare în realitate.

RWA România își propune să se concentreze pe zonele din jurul bazelor proprii, pentru a-și consolida poziția de jucător regional. În același timp, compania încearcă să aducă inovație pe piața românească prin adaptarea unor idei care funcționează în alte piețe și care încă nu sunt prezente în România.

"Toate acestea se întâmplă în contextul unor ani grei economici, care au fost complicați de pandemia COVID-19, recesiunea economică, războiul din Ucraina și un 2022 secetos. În ciuda acestor provocări, RWA România își menține obiectivele și își adaptează strategia pentru a face față condițiilor de piață dificile", a continuat Bogdan Radu.

ABORDAREA CEO-ULUI RWA ROMÂNIA

Bogdan Radu, CEO la RWA, consideră că o abordare flexibilă și echilibrată față de clienți (fermieri) este esențială în relația de afaceri. El subliniază importanța transparenței și onestității în această relație, și își valorifică abilitățile de leadership pentru a fi de succes în funcția sa.

Orientarea noastră pe fermier, pe nevoile sale este esențială pentru noi, iar RWA România își dorește să fie partenerul fermierilor, să îi ajute să devină mai competitivi și să obțină rezultate mai bune în afacerile lor.

Pentru Bogdan Radu, cea mai importantă investiție a companiei este în oameni, dar avertizează că raportul calitate/cost al resurselor umane este nesatisfăcător și încurajează tinerii să-și dezvolte abilitățile în cadrul companiei RWA.

Un citat explicativ al abordării CEO-ului Bogdan Radu este: "Cred că succesul în afaceri constă în a face ceea ce spui și a face ceea ce crezi că este corect. Trebuie să fii un lider și să ai încredere în ceea ce faci și să te asiguri că îți păstrezi angajații motivați și dedicați într-un mediu competitiv și complex."

Bogdan subliniază că gestionarea eficientă a timpului și resurselor este cheia într-un mediu competitiv și că transparența și oferirea de soluții variate sunt esențiale în vânzări. El crede că "trebuie să ai întotdeauna o viziune de ansamblu asupra situației și să fii pregătit să adopți noi abordări și soluții pentru a răspunde nevoilor clienților".

El subliniază că "vânzarea nu poate fi realizată fără soluții variate pe care să le oferi clienților", și că "trebuie să ai mereu variante și soluții permanente pentru clienți, pe care să le negociezi intern și să revii cu o propunere acceptabilă pentru client."

Fondată în Austria în 1993 ca o asociere între Raiffeisen Bank și Länderbank, RWA Raiffeisen și-a extins operațiunile pentru a deveni un furnizor important de produse și servicii agricole în Europa Centrală și de Est. RWA Raiffeisen Romania a fost înființată în 2014 și de atunci a crescut continuu pentru a deveni una dintre cele mai mari companii de agribusiness din țară. În 2019, Bogdan Radu, preia funcția de CEO RWA Raiffeisen România și continuă să dezvolte compania la nivel local.

Ca parte a strategiei sale de extindere, RWA Raiffeisen Romania s-a concentrat pe dezvoltarea de relații solide cu fermierii, pe crearea de parteneriate pe termen lung cu furnizorii de inputuri și cu consumatorii/procesatorii de cereale din piața de agribusiness din România. Compania oferă o gamă largă de produse și servicii, inclusiv produse de protecție a culturilor, îngrășăminte, semințe și utilaje, precum și servicii de depozitare, finanțare și consultanță pentru a ajuta fermierii și afacerile agricole să crească și să reușească.

RWA Raiffeisen Romania a dezvoltat, de asemenea, parteneriate puternice cu fermierii locali și cooperativele pentru a promova practici agricole durabile și pentru a sprijini dezvoltarea rurală în România. Compania colaborează strâns cu acești parteneri pentru a oferi formare, educație și alte resurse pentru a ajuta fermierii să-și îmbunătățească producția, să-și reducă impactul asupra mediului și să-și îmbunătățească rentabilitatea.

Sursa foto: https://www.rwa.at/

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Agricultură »



Setari Cookie-uri