Mercedes-Benz a lansat joi atacul asupra pozitiei de lider a BMW pe segmentul automobilelor de lux cu inaugurarea unei fabrici in Ungaria, prima unitate de productie infiintata de compania germana in ultimii 15 ani si probabil ultima mare uzina auto construita in Europa.

Fabrica, in care constructorul auto german a investit 800 de milioane de euro, se afla la Kecskemet, la circa 90 de kilometri sud-est de Budapesta, iar joi a inceput productia de automobile Mercedes B-Class, relateaza Mediafax.

"Aceasta ar putea fi ultima mare uzina construita de un producator auto european in regiune. Fabrica vine cam tarziu fata de altele, in Europa, care este marcata de supracapacitate. Cresterea s-a mutat in Asia si America Latina", a declarat Carol Thomas, analist la LMC Automotive in Oxford, Anglia.

Daimler, care detine Mercedes-Benz, ignora insa problemele de supracapacitate din Europa pentru a concura modelele BMW 1- Series si X1, pe piata automobilelor compacte.

Ungaria versus Germania

Costurile de productie din Ungaria sunt cu 30% sub cele din Germania, in special datorita fortei de munca mai ieftine. Salariile muncitorilor din Ungaria sunt la o cincime fata de cele solicitate de cei din Germania.

Daimler vrea ca fabrica din Ungaria sa contribuie la obiectivul de majorare a vanzarilor cu 27%, la minim 1,6 milioane de vehicule pana in 2015 si in acelasi timp sa isi imbunatateasca profitabilitatea cu modele precum A-Class hatchback si un vehiculul sport utilitar compact.

"Suntem in ofensiva. Intreaga echipa se concentreaza pe adjudecarea pozitiei de lider", a declarat directorul general al Daimler, Dieter Zetsche.

Pentru indeplinirea acestui obiectiv, Mercedes intentioneaza sa creasca vanzarile cu un ritm peste medie pe piete ca India, China si SUA prin adaptarea masinilor la tendintele locale si extinderea retelelor de dealeri.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri