"Aceasta ar putea fi ultima mare uzina construita de un producator auto european in regiune. Fabrica vine cam tarziu fata de altele, in Europa, care este marcata de supracapacitate. Cresterea s-a mutat in Asia si America Latina", a declarat Carol Thomas, analist la LMC Automotive in Oxford, Anglia.
Daimler, care detine Mercedes-Benz, ignora insa problemele de supracapacitate din Europa pentru a concura modelele BMW 1- Series si X1, pe piata automobilelor compacte.
Ungaria versus Germania
Costurile de productie din Ungaria sunt cu 30% sub cele din Germania, in special datorita fortei de munca mai ieftine. Salariile muncitorilor din Ungaria sunt la o cincime fata de cele solicitate de cei din Germania.
Daimler vrea ca fabrica din Ungaria sa contribuie la obiectivul de majorare a vanzarilor cu 27%, la minim 1,6 milioane de vehicule pana in 2015 si in acelasi timp sa isi imbunatateasca profitabilitatea cu modele precum A-Class hatchback si un vehiculul sport utilitar compact.
"Suntem in ofensiva. Intreaga echipa se concentreaza pe adjudecarea pozitiei de lider", a declarat directorul general al Daimler, Dieter Zetsche.
Pentru indeplinirea acestui obiectiv, Mercedes intentioneaza sa creasca vanzarile cu un ritm peste medie pe piete ca India, China si SUA prin adaptarea masinilor la tendintele locale si extinderea retelelor de dealeri.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: