Includerea acestei actiuni a permis VW sa clasifice tranzactia ca o restructurare si nu ca o preluare, relateaza Mediafax.
Structura tranzactiei a fost in mare parte creatia lui Michael Schaden, specialist in taxe la Ernst&Young in Stuttgart, potrivit unei surse apropiate situatiei.
Schaden, care este si avocat in New York, a fost timp de mai multi ani unul dintre cei mai importanti consilieri ai Porsche, a precizat sursa.
Ideea de restructurare a permis VW sa incheie tranzactia cu doi ani mai devreme decat planificase, dupa ce a ajuns la un acord cu fiscul german.
Cele doua companii au colaborat pentru realizarea unei fuziuni din 2009, dupa ce Porsche nu a reusit sa preia VW, dar obiectivul a fost abandonat in septembrie anul trecut din cauza unor procese din Germania si SUA in care Porsche era acuzata ca a ascuns achizitiile de actiuni Volkswagen.
Cum a reusit VW sa evite taxe de 900 mil. euro in preluarea Porsche
Volkswagen (VW) a reusit sa evite plata unor taxe suplimentare de peste 900 de milioane de euro prin includerea unei singure actiuni, de 131 euro, in pretul de achizitie a participatiei de 50,1% pe care nu o detinea inca la Porsche, de 4,46 miliarde de euro, relateaza Bloomberg.
Te-ar putea interesa si: