Modelul electric Opel Ampera este expus la trei dealeri din Capitala, DiBas, Radacini Motors si Union Motors, care primesc comenzi si asigura operatiunile de service.
Amera are un pret de 44.500 euro cu TVA. Valoarea primei revizii pentru Ampera este estimata la aproximativ 40 euro, in timp ce costurile cumulate ale reviziilor pentru primii 5 ani sau 150.000 km se ridica la maximum 600 euro.

Intervalele de revizie sunt de 30.000 de kilometri sau un an de zile si garantia Opel de 8 ani sau 160.000 kilometri pentru baterie si sistemul electric de propulsie.

Masina poate parcurge distante intre 40 si 80 de kilometri in mod exclusiv electric cu un plin de baterie.

Pe parcursul exploatarii sale, costurile de revizie pentru modelul electric sunt comparative cu cele ale Corsa 1.3 CDTI. Fata de Insignia 2.0 CDTI, primul an de utilizare aduce un avantaj de cost de 77% in favoarea Ampera, valoare ce creste pe parcursul exploatarii. In cel de-al treilea an de utilizare, diferenta ajunge si la pana la 84% costuri mai reduse pentru Ampera.

O baterie litiu-ion de 16 kWh alimenteaza motorul electric de 150 cp. Sistemul de propulsie electrica Voltec al Ampera genereaza un cuplu instant de 370 Nm, ce propulseaza autovehiculul de la zero la 100 km/h in aproximativ noua secunde si asigura o viteza maxima de 161 km/h.
In modul autonomie extinsa, care se activeaza ori de cate ori bateria a atins starea minima de incarcare, puterea este furnizata de un generator actionat de un motor pe benzina de 1.4 litri 63 86 CP. Autonomia extinsa permite o distanta de conducere totala de peste 500 de kilometri fara realimentare.

Ampera nu solicita prezenta unei infrastructuri dedicate pentru alimentarea cu energie electrica. Este suficienta reteaua de electricitate prezenta in fiecare locuinta sau cladire de birouri, intrucat bateria Ampera se poate incarca de la orice priza.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri