14 imagini
Alpine, brand-ul sportiv al grupului Renault, își continuă expansiunea cu un crossover premium de clasă mmedie denumit A390. Echipat cu trei motoare electrice, modelul costă 76.000 de euro în nivelul de echipare de top, iar francezii speră să-i atragă pe cei care, în mod normal, ar fi cumpărat o electrică de la Audi, Tesla sau chiar Porsche.
Care sunt prețurile noului rival pentru Porsche Macan EV
Alpine are, acum, o gamă formată din trei modele. Pe lângă sportiva cu două uși A110, care urmează să fie pensionată într-un viitor nu foarte îndepărtat, Alpine mai oferă două modele electrice: hatchback-ul A290, o variantă mai „picantă” a lui Renault 5, respectiv A390, un model proiectat special pentru Alpine pe platforma AmpR Medium, aceeași utilizată de SUV-ul Scenic E-Tech.
Conform oficialilor mărcii, A390 face referire la dimensiunile mașinii (3 făcând trimitere la o mașină compactă sau de clasă medie), respectiv la tipul de caroserie (90 făcând trimitere la o caroserie mai practică). CEO-ul Alpine, Philippe Krief, a spus că „A390 reinventează spiritul lui A110 sub forma unui fastback cu cinci locuri”.
Mașina va ajunge în showroom-uri de anul viitor, iar comenzile se vor deschide în luna noiembrie a anului acesta. Din punctul de vedere al design-ului, mașina este inspirată de un concept prezentat la Salonul Auto de la Paris de anul trecut. Nivelul de bază de echipare, denumit GT, va avea un preț de pornire în Europa de Vest de 65.000 de euro, în timp ce modelul de top GTS începe de la 76.000 de euro.
Șefii Alpine au declarat, cu ocazia lansării, că principala țintă pentru A390 este să „fure” clienți de la Porsche, mașina fiind poziționată ca un rival pentru Porssche Macan EV. Alți potențiali rivali ar fi Tesla Model Y, Audi Q4 Sportback E-tron, Cupra Tavascan, Polestar 4 și Maserati Grecale.
Ce performanțe are Alpine A390
Cu trei motoare electrice, A390 are până la 470 de cai putere. Mașina măsoară 4.615 mm în lungime, 1.532 mm în înălțime și este lată de 1.885 mm. Pe această arie încape un motor pe puntea față, respectiv două pe spate, un layout care, conform celor de la Alpine, ar fi unic în segmentul SUV-urilor premium.
Cu tracțiune integrală la dispoziția sa, modelul de top GTS are nevoie de doar 3,9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Cu ajutorul celor două motoare electrice de pe spate, Alpine transmite că balansul cuplului între cele două roți poate fi făcut mult mai precis, în funcție de condițiile de rulare. Acest lucru este important la o mașină care cântărește 2.121 kilograme.
Bateria de 89 kWh folosită de A390 (indiferent de nivelul de echipare) folosește chimie nichel-mangan-cobalt (NMC), mai scumpă decât litiu-fier-fosfat (LFP). Cu această baterie, modelul de bază are o autonomie de până la 555 kilometri, în condițiile în care acesta are „doar” 400 de cai putere și 650 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h pentru Alpine A390 GT este de 4,8 secunde. Modelul de top are 808 Nm și o autonomie de 520 kilometri, din cauza jantelor mai mari, de 21 de inchi.
Încărcarea rapidă este disponibilă prin DC la o putere de până la 190 kW, ceea ce permite o încărcare de la 15% la 80% în 25 de minute, cu arhitectura de 400V. Noul A390 va avea și funcțiile V2L (vehicle-to-load) și V2G (vehicle-to-grid). Totodată, portbagajul are un volum de 532 de litri.
La interior, mașina are două ecrane digitale de 12 inchi, care rulează sistemul de operare Android Automotive. Pe volan, A390 dispune și de un buton care activează funcția Overtake. Aceasta oferă un plus de putere pentru 10 secunde. Funcția poate fi reutilizată după 30 de secunde sau după 15 secunde - în acest caz, plusul de putere este disponibil doar 5 secunde.
Mașina va fi asamblată la uzina din Dieppe, în timp ce bateriile vin de la Verkor, un furnizor din Franța care asamblează modulele într-o uzină aflată la Dunkirk. Ulterior, acestea ajung în battery pack-uri la fabrica Ampere (Ampere Electricity Manufacture) din Douai. De asemenea, motoarele electrice sunt făcute de Renault la uzina din Cleon, în timp ce șasiul este produs pe linia de producție din Le Mans.