Noua generatie Audi A3 a aparut pe piata anul acesta in varianta cu trei usi, mult mai supla si mai dinamica, cu un interior surpriza diferit de orice alt model Audi.
Designul consolei centrale este simplu, fara prea multe comenzi, exact opusul modelelor din ultimii 20 de ani, este un salt in timp, in anii 50-60 cand masinile aveau un bord cu cateva butoane. A3 este unic prin aceasta abordare.

Cred ca multi producatori auto vor lua aceasta decizie si vor schimba designul interior, vor lasa consola centrala cu cateva butoane.

La noul Audi A3 comenzile pentru navigatie, telefon si radio au fost mutate langa schimbatorul de viteze, chiar si butonul de sunet sau de pornire al motorului. Pe consola centrala mai gasim acum doar sistemul de climatizare.

Display-ul nu mai este fix, acesta iese din partea superioara a bordului cand pornim motorul si se ascunde cand il oprim, un sistem pe care Audi il are pe modele A6 si A8.

Noul A3 vine cu o noua platforma de infotainment si drive assist. Unitatea de top este sistemul de navigatie MMI plus cu un monitor super plat, de sapte inci. A3 prezinta un nou concept de control, care integreaza MMI touch in rotita de control.

Fiind o masina pentru tineri sau pentru cei ce vor sa se simta tineri, A3 se prezinta cu sistemul de sunet Bang & Olufsen. Ca orice model premium interiorul noului A3 beneficiaza de materiale placute, scaune confortabile si o insonorizare buna. Nu m-am impacat prea bine cu usile A3 Coupe, sunt grele si trebuie sa le tragi cu forta cand esti in masina, altfel nu se inchid din prima.

Noul A3 este similar in lungime cu modelul lansat in 2003, insa are un ampatament mai lung (2,6 metri) care ofera mai mult spatiu interior si un portbagaj mai mare, de 365 de litri. Dimensiunile noului model sunt 4,24 metri lungime, 1,78 metri latime si 1,42 metri inaltime. Fata de vechiul model, noul A3 este mai usor cu 80 de kg, datorita componentelor din otel ultra rigid si aluminiu.

Motorizarile sunt opt, pe benzina avem 1,2 litri 105 CP, 1,4 litri 122 CP si 140 CP, 1,8 litri 180 CP, 2 litri 300 CP, iar diesel putem alege intre 1,6 litri 105 CP si 2 litri 150 CP, 184 CP.

Varianta de test a fost 2 litri diesel 150 CP, echiparea Ambiente, al carui pret este de 29.100 euro cu TVA.
Performantele A3 cu trei usi si acest motor sunt un sprint pana la 100 km/h in 8,6 secunde si o viteza maxima de 216 km/h.

Motorul diesel cu sistemul Start-Stop a inregistrat un consum de 5,6% in afara orasului si in jur de 9% in oras.

Experienta la volan este foarte placuta, motorul diesel de 150 CP are un sunet rafinat si accelereaza rapid. Servodirectia este precum la masinile sport, volanul se misca mai greu, pastrand autoturismul stabil in virajele abordate brusc sau cu viteza mare.

Sistemul de stabilitate ESC integreaza diferentialul electric autoblocant care face ca handling-ul sa fie mai omogen si mai rapid la limita de viraj a vehiculului, in curbe rapide.

Sistemul optional Audi drive select (standard pentru versiunea Ambition) permite soferului sa varieze functionarea motorului, sistemului de servodirectia si S tronic-ul, in diferite moduri. Sistemul include amortizarea ajustabila optionala, cruise control, lumina si sistemul de climatizare ajustabile.

La gropi noul A3 se simte la fel ca orice masina germana, nu lasa o strada proasta sa iti strice placerea de a conduce. Dimensiunea pneurilor variaza intre 16 si 18 inchi.

Bazata pe platforma Volkswagen Group MQB, a treia generatie Audi A3 va fi lansata in primavara si in varianta cu cinci usi, Sportback.

Cea mai ieftina versiune a noului A3 costa 21.870 de euro cu TVA inclus, pentru motorul de 1,2 litri 105 CP. Mai multe detalii despre noul Audi A3 gasiti aici.

Date tehnice - Audi A3 2.0TDI 150CP MT6 Ambiente

Combustibil Diesel
Cilindree cmc 1968
Putere maxima CP (rpm) 150 (3500)
Cuplu maxim Nm (rpm) 320 (1750)
Viteza maxima km/h 216
Acceleratie 0-100 km/h s 8.6
Volum rezervor litri 50
Greutate kg 1355
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri