Producatorii de masini au descoperit un nou segment de piata care creste rapid, SUV-urile mici de oras, iar Mokka este cel mai nou produs. Principalul motiv ar fi pretul, Mokka costa de la 16.800 euro cu TVA.

Opel aduce in segmentul B un SUV de 4,28 metri lungime, care ofera spatiu suficient pentru 5 pasageri.

Gama de motorizari este restransa, 1,6 litri benzina 115 CP tractiune fata, 1,4 benzina 140 CP tractiune integrala si 1,7 litri diesel 130 CP tractiune fata sau integrala. Versiunea diesel poate fi comandata cu transmisie manuala sau automata in 6 trepte.

Cel mai scump model este dieselul cu Start-Stop, cutie automata, tractiune integrala, in echiparea Cosmo, 24.300 euro cu TVA.

Modelul de test a fost cu propulsorul pe benzina de 140 CP cu Start-Stop, tractiune integrala si cutie manuala in 6 trepte. Cu echiparea Cosmo, pretul acestuia ajunge la 22.300 euro cu TVA.

Consumul urban a variat intre 7,5% si 9,5% in functie de trafic, iar cel extraurban a fost de 6,6% la viteze intre 70 km/h si 110 km/h pe DN1.

Descriere Opel Mokka

Mokka este un SUV placut, cu un parbriz imens asemanator cu cel din monovolume, este o masina care ar putea sa se adreseze acelorasi clienti, persoane care vor sa mearga in vacanta si sa se simta in siguranta intr-o masina mai inalta. Portbagajul nu este foarte mare, are 360 de litri, insa pare suficient pentru o minivacanta. Cu bancheta spate rabatata, capacitatea de incarcare urca la 1.372 litri.

Desi nu este o masina pentru soferii sportivi, motorul de 140 CP ar putea sa ii satisfaca, in treapta a doua motorul turbo pe benzina poate atinge 80 km/h. Cu acest motor, Mokka ajunge la 100 km/h in 9,8 secunde si la o viteza maxima de 190 km/h.

Unul din punctele forte ale lui Mokka este stabilitatea. Dupa cateva viraje abordate in viteza, masina si-a pastrat traiectoria, iar sistemele electronice nu au fost nevoite sa intervina. In functie de situatie, tractiunea variaza la modelul 4x4 de la 100% pe puntea fata la 50% pe puntea fata si spate.

Componentele principale ale sistemului AWD sunt diferentialul pe puntea fata, arborele cardanic, tractiunea pe puntea spate cu posibilitate de activare a tractiunii integrale si modulul de comanda, precum si ambreiajul multidisc electromagnetic.

Echipamentele standard disponibile pe Mokka sunt Controlul electronic al stabilitatii (ESC), Controlul tractiunii (TC), precum si sistemul de asistenta la pornirea in rampa (HSA) si sistemul de control la deplasarea in panta (HDC).

Mokka vine si cu sistemul de iluminarea frontala adaptiva (AFL+) si suportul pentru biciclete integrat FlexFix. Alte sisteme care pot fi puse pe Mokka sunt cea de-a doua generatie a camerei video frontale Opel Eye ce asigura baza pentru avertizarea privind o coliziune frontala (FCA), recunoasterea indicatoarelor rutiere si avertizarea privind depasirea benzii de circulatie (LDW).

La interior, Mokka are aceleasi materiale folosite de Opel in celelalte modele (Corsa, Astra) si un panou de bord care imprumuta elemente de la Astra, Insignia.

Printre minusuri ar fi cotiera fata doar pentru sofer, fixata de scaun, la fel ca in monovolume. Masina pare rezistenta la gropi, dar nu le absoarbe prea placut, asa ca trebuie evitata orice denivelare.

Potrivit Opel, noul model se adreseaza persoanelor intre doua varste, cu un stil de viata foarte activ, in care recreerea joaca un rol extrem de important.

Mai multe informatii despre acest model sunt disponibile aici.

Detalii tehnice Opel Mokka 1,4 litri 140 CP

Motor: 1364 cc benzina
Transmisie manuala cu 6 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 140 / 4900
Cuplu maxim Nm (rpm) 200 (1850)
Viteza maxima (km/h) 195
Acceleratie (0-100km/h) 9,8
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 8/ 5,5/ 6,4
Capacitate rezervor: 53 litri
Volum portbagaj litri: 356/1372
Lungime: 4,27 metri
Latime: 1,77 metri
Inaltime: 1,66 metri
Emisii CO2 g/km: 149 g/km
Masa proprie (kg) 1.425

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri