Focus, Fiesta si Cruze se numara printre modelele producatorilor americani care au succes inaintea celor fabricate de Toyota si Honda, care dominau de obicei piata.
Interesul pentru modelele Ford a fost relansat de directorul general al grupului, Alan Mulally, care a innoit gama cu mai multe vehicule eficiente in privinta consumului de carburant, pentru a sustine pozitia puternica detinuta pe segmentele vehiculelor pickup mari si a celor sport utilitare.
Mulally a promovat totodata un plan global de dezvoltare numit One Ford.
"De cand ni s-a alaturat Alan, am dat o atentie extraordinara echilibrarii portofoliului de produse. A trebuit sa reprezentam mai bine ceea ce cauta piata, si anume masinile mai mici", a declarat Erich Merkle, analist de vanzari in SUA al Ford.
Toyota a anuntat ca a comercializat anul trecut 1,16 milioane de vehicule Corolla, cu 33% mai multe decat in estimarile R.L. Polk & Co. Diferenta ar putea fi data de faptul ca Toyota include si modele cu nume precum Corolla Axio si Corolla Altis.
Pe de alta parte, Toyota Camry a ramas cea mai bine vanduta masina din SUA, asa cum s-a intamplat in ultimii 11 ani, iar Toyota a recastigat de la GM titlul de cel mai mare producator auto la nivel mondial in functie de vanzari.
Ford nu a mai reusit probabil sa isi adjudece titlul de cel mai bine vandut model de pe vremea automobilului Model T si a succesorului acestuia, Model A, a declarat John Wolkonowicz, analist auto independent din Boston.
Volkswagen a detinut acest titlu in anii '50 cu modelul Beetle (Broscuta), iar in anii mai recenti recenti lideri au fost modelul Golf al producatorului german, precum si Toyota Corolla.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: