Introducerea sistemelor Start-Stop pe autoturisme reduce semnificativ consumul de carburant si emisiile de dioxid de carbon, insa solicita foarte mult motoarele, care de la 25.000 de porniri-opriri intr-o durata de viata in 2004 ajung acum la 500.000, iar pana in 2020 la un milion, a declarat Corneliu Preda, manager Federal Mogul Romania, furnizor global in domeniul tehnologiilor pentru sisteme de propulsie si siguranta.
„Un motor clasic din 2004 pornea si repornea de 25.000 de ori pe intreaga durata de viata, in prezent s-a ajuns la 500.000 si in scurt timp, pana in 2020, credem ca se va ajunge la un milion de opriri-porniri intr-o durata de viata a motorului. Deci o trecere foarte mare, o schimbare majora si in consecinta o crestere a solicitarilor, a cerintelor pentru componentele motorului”, a precizat Preda, la conferinta de lansare a segmentilor Glyco Irox pentru sistemele start-stop si pistoanele de schimb Nural DuraBowl pentru motoare de dimensiuni reduse.

Motoarele hibride si start-stop au perioade mari de ungere mixta si conduc la uzuri mari ale materialelor obisnuite de cuzineti. Tehnologia Irox cuprinde cuzineti acoperiti cu polimeri, care rezista la functionarea de scurta durata fara lubrifiere. Noua tehnologie poate mari de peste 5 ori durata de viata a cuzinetilor palier si a cuzinetilor de biela si poate reduce cu pana la 50% frecarile, in comparatie cu straturile metalice de alunecare.

„Sistemul Start-Stop solicita mult mai puternic toate componentele aflate in frecare, fiindca apare acea frecare critica la momentul pornirii motorului cand ungerea nu este optima. Acesti cuzineti Irox de la Federal Mogul ajuta la rezolvarea acestei probleme, deci readucerea motorului intr-o zona normala de intretinere”, a adaugat Preda.

Federal-Mogul a lansat si pistoanele DuraBowl sub marca Nural, raspunzand cererii tot mai mari din partea producatorilor de masini pentru motoare mai puternice la dimensiuni din ce in ce mai mici, si a cererii de piese de motor care rezista unor solicitari termice si mecanice tot mai intense.

In Romania, Federal-Mogul lucreaza cu 12 distribuitori, furnizand piese pentru vechicule usoare si grele. Compania aduce in Romania marcile Anco, Champion, Moog, Ferodo, Beral, Payen, Goetze, Nural, AE, Glyco, Wagner.

Piesele auto distribuite in Europa provin din fabrici europene si se colecteaza in depozitul central din Belgia. Compania are 103 fabrici la nivel golbal si 18 centre de distributie.

Anul trecut, Federal-Mogul a inregistrat vanzari de 6,7 miliarde de dolari la nivel mondial. Federal-Mogul a fost infiintata in Detroit in 1899. Compania are sediul central in Southfield, Michigan si are circa 45.100 de angajati in 34 de tari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri