8 Iulie 2013
Dacia castiga teren pe principalele piete europene. Vanzarile au fost pe plus in S1
Cererea pentru modele low-cost romanesti Dacia pe principalele piete europene a continuat sa creasca si in 2013, dupa primele 6 luni, marca a inregistrat vanzari mai mari si o cota de piata in urcare.
Franta: 46.900 de unitati
Piata franceza a scazut in primul semestru cu 11%, la 1,118 milioane de unitati, iar in iunie cu 9%, la aproximativ 225.000 unitati.
Cota de piata a marcii romanesti, care face parte din grupul Renault, a crescut in primele sase luni ale acestui an in Franta la 4,19%, de la 3,48% in aceeasi perioada a anului trecut.
Germania: 23.480 de unitati
In primele 6 luni, piata germana a scazut cu 8,1%, la 1,5 milioane de masini.
In luna iunie, inmatricularile de autoturisme Dacia noi au urcat cu 5,3%, la 4.679 unitati, echivalentul unei cote de piata de 1,7%.
Germania a fost anul trecut a doua mare piata pentru Dacia, dupa Franta. Franta a dominat in 2012 topul vanzarilor Dacia pe tari, cu 84.522 unitati comercializate, urmata de Germania, cu 46.590 unitati si de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vanzarilor externe este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule, Italia - 26.832 si Spania - 17.847.
Vanzarile Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% fata de 2011, la 359.822 autovehicule, din care putin peste 6% au fost comercializate in Romania, unde compania s-a mentinut totusi lider, iar cele mai mari piete de desfacere au ramas Franta (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia si Italia.
Marea Britanie: 7.000 de masini
In iunie, Dacia a vandut peste 1.800 de masini.
Pe piata din Marea Britanie, Dacia Sandero si Duster sunt cele mai ieftine masini din clasa lor. Potrivit jurnalistilor britanici, Dacia castiga in fiecare zi cota de piata, foarte multe persoane fiind tentate de pretul mic.
Vanzarile de masini noi au crescut in Marea Britanie cu 10% in primul semestru, la 1,16 milioane de masini.