Astfel, marca Dacia a reprezentat in primele sase luni ale anului 16,2% din vanzarile Renault, potrivit unui comunicat publicat vineri de grupul francez, scrie Mediafax.

Vanzarile de autoturisme Dacia au crescut in perioada analizata cu 16,2%, la 200.100 unitati, in timp ce livrarile de vehicule comerciale usoare au avansat cu 21%, la 11.300 modele.

In ceea ce priveste modelele Dacia, vanzarile noii variante a Sandero au crecut pe toate pietele, printre care Belgia (99%), Spania (61%), Turcia (35%), Franta (32%) si Italia (32%), se spune in comunicat.

Totodata, modelul Duster a inregistrat la nivelul grupului, fiind comercializat sub marcile Renault si Dacia, vanzari de 188.868 unitati, in urcare cu 50%, cu un succes semnificativ in India, unde Renault a devenit cea mai mare marca europeana.

Vanzarile grupului Renault la nivel global au scazut in perioada analizata cu 1,9%, la 1,302 milioane autovehicule. Pe segmentul autoturismelor, grupul a inregistrat vanzari de circa 1,14 milioane unitati, in stagnare fata de prima jumatate a anului trecut. In trimestrul al doilea, grupul a consemnat o crestere cu 0,7% a vanzarilor la nivel global, precizeaza Renault.

Scaderea din primul semestru a fost cauzata in principal de situatia dificila din Europa, unde piata auto este in declin putenic, iar vanzarile au ajuns aproape de minimul ultimilor 20 de ani.

Astfel, vanzarile Renault pe plan international au crescut cu 4,3%, la un nivel record, fata de o scadere de 7,3% inregistrata in Europa, se arata in comunicat.

Pentru piata romaneasca, grupul francez precizeaza intr-o prezentare ca a inregistrat o scadere de 19%.

Aproximativ jumatate dintre autovehiculele comercializate de grup in prima jumatate a anului au mers catre piete din afara Europei, iar cota de piata a Renault la nivel global a fost de 3,2%, in coborare cu 0,1%.

Rusia a devenit cea de-a doua mare piata de desfacere a Renault dupa Franta, depasind Brazilia. Totodata, marca Renault a urcat pe locul al doilea pe piata rusa.

Renault noteaza ca marca Dacia a inregistrat in Europa o cota de piata de 2%, cumulat pe autoturisme si vehicule comerciale usoare, in urcare cu 0,4 puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anului trecut, cea mai puternica crestere in randul marcilor prezente pe continent in prima jumatate a anului. Cresterea se datoreaza in principal conditiilor economice dificile de pe continent, care fac mai atractive masinile low-cost.

Grupul francez a inrautatit estimarea privind cresterea pietei auto mondiale in acest an de la 3% la 2%, din cauza incetinirii dinamici unor piete emergente si situatiei dificile din Europa. Astfel, Renault anticipeaza ca piata auto europeana se va contracta in acest an cu 5%, iar piata franceza cu 8%. Anterior, compania estima scaderea vanzarilor de autovehicule din Franta cu 5%.