Mercedes-Benz Viano poate fi in acelasi timp un vehicul de familie si unul pentru calatorii de afaceri. Realizat pe platforma modelului comercial Vito, Viano a fost lansat in 1996, iar acum este la a doua generatie.

Modelul de test pe care l-am condus 600 de km a fost un Mercedes-Benz Viano cu motor V6, de 3 litri diesel 224 CP, tractiune spate, transmisie automata cu cinci trepte cu Touchshift, in echiparea Avantgarde, un adevarat rival pentru SUV-uri pe sosea, datorita spatiului, confortului si puterii motorului.

Masina de peste 2,2 tone poate lipi de scaune pasagerii si accelera de la 0 la 100 km/h in 9 secunde. Cutia automata schimba treptele rapid dar fara sa simti, ca orice alt model Mercedes. Sunetul rafinat al motorului V6 diesel te face sa inchizi radioul si sa il asculti cum urca in ture, un concert deosebit pentru care nu trebuie sa iti iei bilete.

Cele 7 locuri la business class in scaunele moi din piele Mercedes-Benz costa aproape 58.000 de euro cu TVA, pentru versiunea cu lungime mijlocie, de 5 metri, denumita Long.

Pentru un confort sporit, Viano a fost inzestrat cu un sistem flexibil de sine ce permite deplasarea scaunelor in trepte de 25 mm si configurarea lor intr-un numar aproape nelimitat de moduri.

Scaunele din piele cu cotiera si spatare reglabile, geamurile mari si multitudinea de spatii pentru reviste, sticle de bauturi, te fac sa te simti relaxat si iti dau o dorinta de a porni in calatorii cat mai lungi.

Suspensiile independente cu stabilizator (McPherson fata si pneumatica pe axa spate) si amortizoarele Viano sunt perfect adaptate drumurilor din tara. Chiar daca anvelopele au avut talon de 45 (245/45R19 Continental ContiSportContact 5) pasagerii s-au simtit excelent.

Spre deosebire de SUV-uri Viano a scos un consum mai mic, in oras ziua motorul de 3 litri diesel depaseste 11%, iar noaptea 9%.

In afara orasului, Viano V6 diesel a inregistrat un consum de 8,3% la 100 km/h cu sase pasageri. Propulsorul de 3 litri cu transmisie automata cu 5 trepte are 1.500 de ture la 80 km/h, 1.850 de ture la 100 km/h si 2.500 de ture la 130 km/h.

In 2010, Viano a primit un facelift care a revizuit partea din fata, barele de protectie spate si blocurile optice. Interiorul a fost de asemenea imbunatatit cu materiale mai placute si noi tehnologii.

Dotari speciale Mercedes-Benz Viano

Pe lista de dotari, Viano are un sistem electronic de stabilitate ESP, care include sistemele ABS si ASR, faruri bi-xenon cu iluminare in viraje, functie ECO Start/Stop, volan multifunctional, aer conditionat, calorifer suplimentar in compartimentul pasageri, filtru de motorina cu decantor de apa, compresor de aer si solutie „Tirefit“ pentru reparatie in caz de pana, airbag-uri laterale sofer/ insotitor inglobate in spatarul scaunelor, tapiterie scaune din piele (bej, gri sau antracit), geamuri sofer, insotitor si pasageri actionate electric.

Viano este disponibil cu tractiune spate sau integrala si vine cu trei lungimi (Compact 4,7 metri, Long 5 metri, Extralong 5,2 metri), doua ampatamente (3,2 metri si 3,4 metri pentru Extralong) si o gama de patru motoare (2 litri diesel 136 CP, 2,2 litri diesel 163 CP, 3 litri diesel 224 CP, 3,5 litri benzina 258 CP), precum si doua modele tunate (Viano Brabus 4.3 litri 325 CP, Viano Brabus 6 litri 426 CP).

Fara scaune, cel mai lung Viano are o capacitate de 4.600 de litri de marfa, cu o greutate maxima de 930 de kg.

Un Viano poate fi achizitionat de la 39.900 euro cu TVA pentru versiunea scurta de 4,7 metri, cu motorul de 2 litri diesel 136 CP si tractiune spate. Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Date tehnice: Mercedes-Benz Viano CDI 3.0 Avantgarde Long 4x2

Capacitate cilindrica (cmc) 2.987
Combustibil: diesel
Putere maxima (CP/rpm) 224/3.800
Cuplu maxim (Nm/rpm) 440/1.400
Cutie de viteze AT5
Acceleratie 0-100 km/h (s) 9,1
Viteza maxima (km/h) 201
Consum urban/extra-urban/mediu: 10,8/8,5/7,1
Capacitate rezervor: 75 litri
Dimensiuni Lxlxh (mm) 5.008/1.901/1.875
Ampatament (mm): 3.200
Emisii de CO2 (g/km) 224
Greutate: 2.180 kg
Volum portbagaj 730 litri

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri