Bosch efectueaza testarea conducerii automate pe soselele din Germania, pentru a imbunatati mentinerea automata a directiei si conducerea automata in conditii reale de trafic.
Prima etapa a acestui proces se refera la conducerea automata pe autostrada. Neavand intersectii, autovehicule care se deplaseaza in sens opus sau pietoni, autostrazile prezinta cel mai mic nivel de provocari pentru sistemele automate.



Manevrele efectuate de autovehiculul de testare sunt dictate de un asistent pentru mentinerea benzii de rulare, un sistem de comanda cu tempomat adaptiv si un asistent pentru schimbarea benzii de rulare, informatiile necesare despre zona din jurul autovehiculului fiind culese de radarul si de senzorii video Bosch.

Descoperirile efectuate pe parcursul acestor teste paveaza calea pentru functiile de conducere cu o automatizare superioara, cum ar fi pilotul pentru blocajele in trafic, care asigura controlul complet automat al autovehiculului la viteze scazute. Pentru atingerea acestui obiectiv, testele asigura deja o experienta valoroasa care este utilizata la imbunatatirea sistemelor de franare de urgenta sau de evitare a situatiilor periculoase.

Chiar daca exista tehnologii pentru aproape fiecare situatie imaginabila ce poate fi intalnita in traficul de pe o autostrada, soferii acestor autovehicule de testare sunt instruiti in mod special. La testele rutiere pot participa doar angajatii care au asimilat conceptul de siguranta si care au urmat un curs special de instruire pentru conducere. Acestia trebuie sa aiba capacitatea de a reactiona rapid in situatiile potential critice.

Un numar de 5.000 de ingineri lucreaza la Bosch pentru a crea sisteme si mai performante de siguranta si asistenta, acestea constituind baza conducerii automate. Echipa responsabila pentru proiect lucreaza in momentul de fata la corelarea sigura a acestor functii viitoare cu senzorii, unitatile de comanda si dispozitivele de actionare ale unui autovehicul, pentru a forma un sistem unificat. Activitatea pentru atingerea acestui obiectiv se desfasoara in doua centre: la Palo Alto, California, inginerii asigura dezvoltarea functiilor, iar integrarea sistemelor este realizata la Abstatt, langa Stuttgart, in Germania.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri