Transportatorii rutieri ameninta cu proteste in decembrie, daca Ministerul Transporturilor nu gaseste solutii de rezolvare a problemelor privind infrastructura rutiera, fiscalitatea exagerata, legislatia din domeniu completata lunar si lipsa de sustinere a activitatii de transport.

Reprezentantii Confederatiei Nationale Rutiere (CNR) spun ca protestele anuntate in luna mai au fost suspendate atunci ca urmare a promisiunilor asumate si semnate de conducerea Ministerului Transporturilor, scrie Mediafax.

"In textul minutei asumate, dar neindeplinite, ce doar a suspendat protestele din luna mai, se regasesc aceleasi probleme nerezolvate de infrastructura rutiera inexistenta, fiscalitate exagerata, deghizata in lupta impotriva firmelor pirat, legislatie rutiera nationala rectificata sau completata lunar si lipsa de sustinere a activitatii de transport", sustin reprezentantii CNR.

Potrivit acestora, ca urmare a neindeplinirii de catre Ministerul Transporturilor a promisiunilor asumate in luna mai, s-a luat hotararea sustinerii unui protest national organizat de transportatorii rutieri in luna decembrie.

"In conditiile in care nici angajamntele asumate in primavara si nici solicitarile curente ale transportatorilor nu vor fi puse in practica, exista premisele ca la inceputul lunii decembrie activitatea in transporturi sa se opreasca pentru o perioada nedeterminata", potrivit CNR.

La solicitarile anterioare, transportatorii au adaugat o noua cerinta, referitoare la returnarea unei cote parti din acciza, de minim 130 de euro pentru 1.000 de litri de carburanti profesionali, masura care exista, potrivit acestora, in toate tarile membre UE.

"Introducerea unei majorari a accizei din carburanti cu sapte eurocenti, precum si modificarea subita a recalcularii nivelului accizelor la carburanti in raport cu inflatia este considerata de breasla o masura abuziva cu impact direct in segmentul tuturor transportatorilor rutieri", considera reprezentantii CNR.

Acestia sustin ca in ultimele luni Confederatia Nationala Rutiera a solicitat deschiderea la dialog a noului ministru al Transporturilor si a transmis propuneri catre Guvern, Ministerul Muncii si Ministerul de Finante, incluzand si solutii pentru combaterea evaziunii fiscale, insa adresele oficiale ale CNR nu au primit raspuns, iar ministru Ramona Manescu "a refuzat intalnirile cu reprezentantii patronatelor membre CNR".

In 22 mai, transportatorii rutieri au renuntat la protestul anuntat, dupa o intalnire de cateva ore cu reprezentantii Ministerului Transporturilor, unde s-a stabilit un calendar pentru revizuirea mai multor prevederi legislative.

Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor in acea perioada, declara ca in urma discutiilor cu reprezentantii mai multor organizatii patronale din transportul rutier a aflat multe din "problemele reale" ale acestui sector, iar aestea trebuie rezolvate in cel mai scurt timp pentru ca sunt legate de eficienta activitatii, de o "abordare dreapta a greselilor si a muncii acestor oameni".

Ministrul preciza ca mai multe comisii si subcomisii formate din reprezentanti ai MT si ai transportatorilor vor lucra pe cateva obiective precise, vizandu-se gasirea modalitatilor pentru aplicarea cat mai corecta a legislatiei actuale, modificari legislative care sa duca la simplificarea unor acte normative, dar si gasirea de solutii de lobby in tarile vecine Romaniei pentru inlaturarea unor probleme cu care se confrunta transportatorii.

Transportatorii amenintau atunci ca din 23 mai opresc total activitatea pentru o perioada nedeterminata, solicitand ambasadelor Romaniei, prin Ministerul Afacerilor Externe, sa comunice acest lucru, pentru evitarea blocarii in Romania a transportatorilor straini.

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania si CNR anuntau atunci ca protesteaza fata de lipsa de dialog si interes a Ministrului Transporturilor in ceea ce priveste problemele transportatorilor.

Acestia au cerut Guvernului corectarea "anomaliilor legislative actuale, eliminarea actelor de coruptie si un dialog constructiv". Acestia au criticat existenta unor suprapuneri legislative si situatiile in care mai multe acte normative reglementeaza aceleasi situatii.

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania are 13.000 de membri, operatori care efectueaza transporturi interne si internationale de marfa si persoane.

Confederatia Nationala Rutiera este cea mai noua structura patronala din domeniul transporturilor rutiere de marfuri si de persoane si are in componenta peste 36 de structuri asociative din Federatia Operatorilor Romani de Transport, respectiv Federatia Transportatorilor Europa. CNR reprezinta interesele unui numar de peste 7.500 operatori de transport rutier din Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri