Piata auto s-ar putea stabiliza anul acesta, dupa cinci ani de scadere, iar segmentul premium ar putea inregistra o crestere usoara, considera Valeriu Zaharia manager marketing si vanzari Mercedes-Benz Cars, brand care a livrat anul trecut doua autoturisme de peste 200.000 euro.

Wall-Street.ro: Cum vedeti piata auto, va asteptati la o crestere in 2014?

Valeriu Zaharia: In 2013, piata auto din Romania a continuat trendul descendent. Pe de alta parte, piata auto premium a fost afectata intr-o mai mica masura de aceasta scadere. Privim anul 2014 cu un optimism moderat, ne asteptam la o stabilizare a pietei si la o crestere usoara a segmentului in care activam.

Wall-Street.ro: Cum au evoluat vanzarile si cota de piata in 2013?

Valeriu Zaharia: Comparativ cu anul 2012, atat inmatricularile de automobile Mercedes-Benz in Romania, cat si cota de piata au inregistrat cresteri anul trecut. In cazul inmatricularilor, acestea au inregistrat o crestere de 15%.

Aceasta crestere se datoreaza, cu siguranta, si modelelor nou lansate, respectiv Mercedes-Benz CLA, care extinde cu succes gama de modele din segmentul compact, precum si Clasa E si Clasa S, modele cu traditie in gama Mercedes-Benz.

Chiar si in conditiile unei piete inca in scadere, prin modelele nou lansate, dar mai ales prin serviciile si produsele competitive pe care le oferim in zona After-Sales si de finantare, am reusit sa devenim lideri in segmentul premium. Totodata, ne-am indeplinit obiectivele noastre de crestere a vanzarilor (in linie cu cresterea Mercedes-Benz la nivel mondial).

Wall-Street.ro: Ce preferinte are acum un client de Mercedes-Benz fata de anul 2008?

Valeriu Zaharia: Clientul Mercedes-Benz are la dispozitie acum mai multe surse de informare fata de clientul din 2008, astfel incat atunci cand ajunge in showroom are intrebari si cerinte specifice. Aceste solicitari merg dincolo de produs, extinzandu-se in zona de servicii After-Sales si finantare. In acest scop, Mercedes-Benz Romania ofera clientilor un pachet complet. Oferta Mercedes-Benz este una integrata, adaugand produsului propriu-zis modalitati de finantare, servicii after-sales si mobilitate.

Wall-Street.ro: La cat se ridica cele mai scumpe trei masini vandute anul trecut? Ce modele sunt?

Valeriu Zaharia: Modelele Mercedes-Benz vandute in 2013 care au avut cel mai mare pret de achizitie au fost SLS AMG GT Coupe (foto), de aproximativ 248.000 euro cu TVA, si S 63 AMG 4MATIC L, de aproximativ 210.000 euro cu TVA.

Wall-Street.ro: Ce procent din clienti platesc cu banii jos?

Valeriu Zaharia: Majoritatea clientilor Mercedes-Benz Romania prefera servicii de finantare, de tip credit si leasing.

Wall-Street.ro: Va asteptati la o cifra de afaceri in crestere sau in scadere?

Valeriu Zaharia: Pentru 2014, estimam ca cifra de afaceri Mercedes-Benz va urma trendul vanzarilor, prin urmare va fi in continuare in crestere.

Wall-Street.ro: Ce procent din cifra de afaceri provine din service?

Valeriu Zaharia: Cei trei “piloni” esentiali care asigura cresterea cifrei de afaceri sunt activitatile de vanzari, serviciile de After-Sales si cele de finantare.

In general, veniturile din activitatile de After-Sales sunt mai putin fluctuante decat cele din vanzarile de autovehicule. Acest fapt este valabil atat pentru Mercedes-Benz Romania, cat si pentru centrele autorizate de service. Datorita acestei relative stabilitati, contributia activitatilor After-Sales este importanta, nu numai ca volum, dar si ca asigurare a stabilitatii veniturilor.

Wall-Street.ro: Cate showroom-uri are Mercedes-Benz in Romania si cate a avut in 2008?

Valeriu Zaharia: Anul trecut reteaua Mercedes-Benz in Romania numara 25 de showroom-uri. In 2008, aceasta includea 18 showroom-uri, astfel ca, in ciuda crizei economice, numarul a crescut semnificativ. In prezent, detinem cea mai extinsa retea de dealeri dintre marcile premium din Romania.

Wall-Street.ro: Mai sunt parteneri interesati sa deschida un showroom?

Valeriu Zaharia: Desigur, in permanenta primim solicitari din partea unor posibili parteneri.

Wall-Street.ro: In ce orase sunt cei mai multi clienti de Mercedes-Benz dupa Bucuresti?

Valeriu Zaharia: Bucuresti este in topul numarului de clienti, urmat indeaproape de marile orase, precum Cluj-Napoca, Constanta si Timisoara, unde se inmatriculeaza cele mai multe autoturisme Mercedes-Benz.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri